کد خبر: 622134
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
در آستانه دور جديد گفت‌وگوها انجام شد
رئیس جمهور درگفتگوی تلفنی با نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: نباید اجازه دهیم؛ مانع تراشی برخی، ر وند برد ـ برد را در مذاکرات هسته ای با مشکل رو به رو کند.
 رئیس جمهور درگفتگوی تلفنی بانخست وزیر انگلیس تاکید کرد: نباید اجازه دهیم ؛ مانع تراشی برخی، روند برد ـ برد را در مذاکرات هسته ای با مشکل رو به رو کند.
دکتر روحانی گفت: به هیچ عنوان تبعیض درحوزه فعالیت های هسته ای را نخواهیم پذیرفت و آمادگی داریم در مذاکراتی برابر و با احترام متقابل به نگرانی‌های منطقی دو طرف توجه کنیم، لذا امیدوارم نتایج این مذاکرات موجب ایجاد ثبات و امنیت بیشتر در منطقه حساس خاورمیانه شود.  
دکتر روحانی با اشاره به اینکه ایران انتظار دارد طرف مقابل نیز اراده جدی از خود نشان دهد، افزود: همه اعضای گروه5+1 باید از ظرفیت‌هایشان برای ایجاد فضای مناسب در مذاکرات ژنو استفاده و تلاش کنند زبان احترام و تکریم جایگزین زبان تهدید یا تحریم شود.
رییس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران همان گونه که بارها گفته است در پی سلاح‌های کشتار جمعی و یا پایبند نبودن به قوانین و مقررات بین‌المللی نیست و خود قربانی سلاح کشتار جمعی است.
روحانی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران همانطور که مصمم است فعالیت‌هایش به طور کامل صلح‌آمیز باشد، بر حقوق هسته‌ای ملت خود محکم و استوار ایستاده است و بر آن تأکید خواهد کرد.
دکتر روحانی در این مکالمه تلفنی با اشاره به تحولاتی که در عرصه بین‌الملل پس از انتخابات اخیر ملت ایران حاصل شده است، گفت: دو طرف باید در این فضا با اراده سیاسی بتوانیم پنجره جدیدی را به روی جهان بگشاییم و مشکلات پیش آمده را در صحنه بین‌الملل برطرف کنیم.
رئیس جمهور افزود : بر همین اساس بود که در زمینه مذاکرات هسته‌ای شاهد قدم‌های مثبتی در روند مذاکرات ژنو بودیم و توانستیم بر اساس جدیت و با نگاه بلند مدت و راهبردی به نتایج خوبی در مراحل مقدماتی مذاکرات برسیم.
نخست وزیر انگلیس نیز با ابراز خرسندی از تحولات پدید آمده در مذاکرات ژنو و موج بسیار مثبت اعتمادسازی گفت : دولت انگلیس نیز بر این باور است که در این مذاکرات باید احترام متقابل وجود داشته باشد و از این شرایط به وجود آمده ، به درستی استفاده کنیم .
وی ابراز امیدواری کرد: مذاکرات پیش‌رو در ژنو به نتایج مثبت برسد.
دیوید کامرون در ابتدای این مکالمه تلفنی با ابراز مراتب تسلیت خود و دولت انگلیس درباره حادثه تروریستی انفجار در مقابل سفارت ایران در بیروت گفت: مراتب تسلیت خود را در مورد آنچه در بیروت اتفاق افتاد به جنابعالی ابراز می کنم و معتقدم هدف قرار دادن غیر نظامیان محکوم و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
رئیسان جمهور ایران و چین هم در گفتگوی تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه و مذاکرات هسته‌ای را بررسی کردند.

 پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بوالفضول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
0
0
خود مي كشد و تعزيه هم مي دارد !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار