کد خبر: 602569
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با مطرح کردن علی مطهری به عنوان اصلی ترین گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ادعاهای اخیر وی در مورد نصب دستگاه شنود در دفتر کارش پرداخت.
جوان آنلاین: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در خبری نوشت: «وبسایت شخصی علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی پس از انتشار مطالبی مبنی بر نصب دستگاه شنود در دفتر کارش، در روز پنج شنبه فیلتر شد و در روز یکشنبه از فیلترینگ خارج شد.»

 

این روزنامه آمریکایی از علی  مطهری به عنوان اصلی ترین گزینه برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد و افزود: «مطهری سبب شد تا نمایندگان مجلس طرح سئوال از وزیر اطلاعات ایران را در روز یکشنبه کلید بزنند.

 

 

نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه "زمانی که با یک نماینده شناخته شده مجلس این گونه رفتار می کنند، معلوم نیست چه ظلم هایی در حق مردم عادی روا داشته می شود."، نوشت: این اظهارات نشانی می دهد که با وجود  پیروزی شکننده آقای روحانی و درخواستهای وی برای آزادی بیشتر و تلاش برای بهبود اقتصاد، اختلافات و مبارزات داخلی در نظام سیاسی ایران است به احتمال زیاد ادامه پیدا خواهد کرد.
 
اظهارات مشاور سابق کروبی
 
این روزنامه آمریکایی در ادامه مدعی شد: استراق سمع در ایران شایع است. هر چند مقامات ایرانی سریعا در مورد نظارت گسترده دولت آمریکا بر ارتباطات بین المللی ایالات متحده اظهار نظر کردند، تعداد کمی از ایرانیان تاکنون درباره این اقدامات در داخل ایران به طور عمومی سوال کرده اند.
 
 
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در مصاحبه ای با سایت "سحام نیوز" کهوابسته به کروبی است، به بهانه ادعای مشکوک آقای مطهری مبنی بر نصب شنود در دفترش، به تخریب دستگاه های امنیتی کشورمان پرداخت.
  
وی مدعی شد که «مسئله شنود در دستگاه های امنیتی (ایران) امری عادی و جزو وظایف ذاتی آنان شده است.»
 
 
سخنگوی حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از این مصاحبه با تعریف از کشورهای غربی می گوید: «سیمای کنونی حکومت های جهان نشان می دهد کشورهایی که رشد یافته و مدرن شده اند از قید و بند دستگاه های امنیتی و شرایط خفقان خود را رهانیده اند و کشورهایی که عقب افتاده و توسعه نیافته اند هنوز در قید وبند حاکم کردن شرایط امنیتی در داخل کشور خود هستند.»
 
وی در این گفتگو از رسوایی های اطلاعاتی غرب به ویژه آخرین مورد آن (افشاگری آقای اسنودن) سخنی به میان نیاورده است. به راستی اگر "کشورهای رشد یافته و مدرن از قید و بند دستگاه های امنیتی و شرایط خفقان رهیده اند" چرا ادوارد اسنودن به گاردین می گوید: «آژانس امنیت ملی آمریکا زیرساختی تدارک دیده که تقریبا همه ارتباطات انسانی را به صورت اتوماتیک ذخیره می‌کند. با استفاده از این سیستم می‌توانستم ایمیل‌های هر کسی را ببینم٬ مکالمات تلفنی‌اش را شنود کنم و رمزهای عبور شخصی‌ترین اکانت‌های هر کاربری را به دست بیاورم.»
  
برخی ناظران سیاسی معتقدند، آقای علی مطهری این بار هم با حاشیه سازی های کاملا به موقع! خود توانسته است آب به آسیاب کسانی بریزد که به هر بهانه ای درپی تخریب نظام و انقلاب اسلامی مردم ایران هستند. رویکرد آقای مطهری در این جریان با واکنش انتقادی تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله احمد توکلی، غلامرضا تاجگردون، شجاعی کیاسری، مهدی کوچک‌زاده، محمد علی اسفنانی و ... نیز همراه بوده است. آقای توکلی در این باره می گوید: «هر کس کمی با این مسائل آشنا باشد می‌داند که این ناشیگری کار دستگاه‌های رسمی نیست چرا که اگر آنها قصد چنین کاری داشته باشند آنقدر دقیق انجام می‌دهند که به این سادگی‌ها کشف نخواهد شد.»

منبع: دانا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار