کد خبر: 601067
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
علی لاریجانی، شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب موسوعه الاحادیث العلویه در بنیاد بین المللی نهج البلاغه، اظهار داشت: باید نسبت به شخصیت‌شناسی دانشمندان بزرگی که در طول تاریخ اسلام ظهور و بروز کرده‌اند توجه داشت و آثار آن‌ها را به دقت مورد شناسایی قرار گیرد.
مهر: رئیس قوه مقننه گفت: جریانات افراطی، همواره برای اسلام مصیبت بزرگی بودند و امروز نیز گرفتار گروه‌های افراطی هستیم و شاهدیم که تکفیری‌ها بلای جان مسلمین شدند.

علی لاریجانی، شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب موسوعه الاحادیث العلویه در بنیاد بین المللی نهج البلاغه، اظهار داشت: باید نسبت به شخصیت‌شناسی دانشمندان بزرگی که در طول تاریخ اسلام ظهور و بروز کرده‌اند توجه داشت و آثار آن‌ها را به دقت مورد شناسایی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به این مطلب که حضرت علی (ع) دارای ولایت تکوینی بوده و واسطه فیض الهی می‌باشند افزود: بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه کار بزرگی در تدوین موسوعه الاحادیث العلویه صورت داده و جامعه می‌تواند از این مجموعه گرانسنگ استفاده کند.

لاریجانی از تلاش‌های بنیاد نهج البلاغه در راستای تدوین کتاب موسوعه الاحادیث العلویه تقدیر و ابراز امیدواری کرد، این مجموعه گرانسنگ و با ارزش موجب گسترش تفکر شیعی و اندیشه علوی شود.

وی با بیان اینکه به فرموده امام علی (ع) مبارزه و ایستادگی در برابر افراد جاهل، نادان و افراطی کار بسیار دشواری است، اظهار داشت: حضرت علی (ع) در مواجهه با خوارج فرمودند که من چشم فتنه را کور کردم که دیگران قادر به انجام آن نبودند و نمی‌توانستند انجام دهند.

جریان افراطی و جاهلان، همواره برای اسلام مصیبت بزرگی بودند

رئیس مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنان خود به ماجرای تصمیم خوارج در خصوص کشتن عمروعاص و معاویه و نیز به شهادت رساندن حضرت علی (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: جریان افراطی و جاهلان، همواره برای اسلام مصیبت بزرگی بودند و امروز نیز گرفتار گروه‌های افراطی هستیم و شاهدیم که تکفیری‌ها بلای جان مسلمین شدند.

لاریجانی گفت: تکفیری‌ها در مبارزات خود ادعا می‌کنند که در حال جهاد کردن هستند که حال باید پرسید این چه گونه جهادی است که مسلمانان در آن کشته و از بین می‌روند.

حضور سرویس‌های بیگانه در پشت صحنه جریانات افراطی

وی با اشاره به حضور سرویس‌های بیگانه در پشت جریانات افراطی همانند تکفیری‌ها ادامه داد: این حضور در کشورهای مختلفی از جمله عراق، افغانستان و مصر دیده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در کشور عراق نیز اطلاع یافتیم برخی از کشورهای غربی با گروه‌های افراطی و تندرو جلساتی را برگزار کردند و به این گروه‌ها قول حمایت و پشتیبانی داده‌اند تا بتوانند به شیعیان و همچنین جمهوری اسلامی ضربه بزنند و حمله کنند.

گروه‌های تکفیری عصر امروز با خوارج شباهت دارند

وی در ادامه عنوان کرد: گروه‌های تکفیری عصر امروز با گروه خوارج شباهت دارند وجریانات تندرو و افراطی تکفیری به دستاویزی برای برخی از کشورهای غربی تبدیل شده‌اند و برای زورگویان میدان داری می‌کنند.

لاریجانی ابراز داشت: اعتدال و عقلانیت از ویژه گی‌های تفکر شیعی است و ترس غربی‌ها هم در مبارزه با ایران و مکتب تشیع نیز همین عامل است.

یاد آور می شود: موسوعه الاحادیث العلویه در 30 جلد به‌همت جمعی از پژوهشگران بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه زیر نظر آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور، مدرس و مفسر نهج‌البلاغه تهیه و تدوین شده است.

این مجموعه برای نخستین‌بار در پنج‌هزار نسخه به چاپ رسیده و سخنان امیر‌المؤمنین(ع) را به صورت جامع در خود جای داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار