کد خبر: 515365
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
مهر: پیش از این و در خلال هفته جاری نیز رییس‌جمهور جلساتی با مسوولان صنعت و همچنین مسوولان کنترل بازار و کارگروه حمایت از تولید داشت که طی آنها تصمیماتی در حوزه‌های مختلف اتخاذ شد. جلسه دیروز هم به رياست ريیس‌جمهور و با حضور رييس كل بانک مركزي، وزراي نفت، اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي و معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور تشكيل شد.
 
 محمود احمدي‌نژاد در این ديدار با تاکید بر اینکه بانک‌ها نقش موثري در كمک به دولت براي غلبه بر فشارهاي دشمن دارند، گفت: بانک ها نقش موثري در كمک به دولت براي عبور از شرايط فعلي و غلبه بر هجمه سنگين دشمن دارند.
 
رييس‌جمهور با اشاره به پيش‌بيني احكامي در لايحه بودجه سال 92 براي تقويت سيستم بانكي كشور از جمله افزايش سرمايه و توان وام‌دهي بانک‌ها، خاطرنشان كرد: بانک‌ها مي‌توانند نقش مهم و موثري در حمايت از تكميل طرح‌هاي نيمه تمام داشته باشند كه اين مساله به رونق اقتصاد، ايجاد اشتغال، كمک به توليد و ايجاد نشاط در جامعه ياري خواهد رساند.
 
احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم استفاده از ظرفيت‌هاي بانک‌ها براي شكستن نرخ‌هاي كاذب ارز در بازار آزاد، گفت: امروز منابع ارزي كشور از هر زمان ديگري بالاتر بوده و در تاريخ كشور چنين حجمي از ذخاير ارزي بي‌نظير است و نظام بانكي كشور مي‌تواند نقش مثبت و موثري در به جريان انداختن اين ذخاير در راستاي رونق اقتصاد كشور ايفا کند.
 
وی خطاب به مديران اقتصادي دولت و مديران عامل بانک ها، تصريح كرد: با اتخاذ تدابير مناسب و اجراي سريع آنها فضاي كاذب به وجود آمده در بازار ناشي از توهم كمبود ارز را هرچه سريع‌تر اصلاح نمايید. ريیس‌جمهور با اشاره به سوابق انقلابي مديران عامل بانک‌هاي كشور و مديران اقتصادي دولت اظهار کرد: موفقيت در عرصه اقتصادي با توجه به اقدامات دشمنان، نيازمند عمل براساس درک شرايط است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار