کد خبر: 513362
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
مهر: بیش از 5 ماه است که جلسات مشترک سران سه قوه برگزار نشده است و آخرین دیدار روسای دو قوه مقننه و مجریه در جلسه روز استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گرفت. روزی که بسیاری از نمایندگان مجلس از آن به دلیل اتفاقاتی که درصحن پارلمان رخ داد، به یکشنبه سیاه یاد می کنند.
 
پس از وقایع روز استیضاح شیخ الاسلامی ، علاوه بر رهبر انقلاب، شخصیت ها و چهره های سیاسی نیز از آن جلسه و نوع تعامل روسای دو قوه انتقاد کردند، رئیس مجلس پس از بیانات مقام معظم رهبری در نامه ای از جانب خود و نمایندگان مجلس از اتفاقات پیش آمده عذرخواهی کرد و امروز نیز به همت وی جلسه مشترک سران قوا در راستای تعامل درخصوص مسائل کشور برگزار می شود. رئیس جمهور نیز در نامه ای به رهبر انقلاب از ارادت خود نسبت به ایشان و تلاش برای در نظر داشتن مصالح ملت سخن گفت.  
 
جلسه امروز سران قوا ، ظهر و به صرف ناهار در بهارستان و دفتر رئیس مجلس برگزار می شود ، این دعوت تلفنی و پنج شنبه شب از سوی رئیس مجلس انجام شده است.
 
هفته پیش رو به جهت برگزاری نشست مشترک روسای قوا، جلسه ارائه لایحه بودجه 92 به مجلس و برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیشترین تعامل را با هم خواهند داشت، انتظار می رود مطابق روال معمول رئیس جمهور برای هر دوجلسه ارائه بودجه و استیضاح وزیر به مجلس برود و به نظر می رسد صحبت درباره چگونگی بررسی بودجه 92 و جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی از محورهای گفتگو در این جلسه باشد.
 
پیش از این معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کرده بود لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ روز یکشنبه ۶ اسفند از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.
 
به گزارش مهر، آیت الله آملی لاریجانی میزبانی آخرین جلسه مشترک سران قوا را نیمه دوم شهریور برعهده داشت. پس از این جلسه نامه نگاری بین روسای دو قوه مجریه و قضائیه روابط این دو قوه را به سطحی از درگیری ها رساند و همین موضوع جلسات سران قوا را به تعطیلی کشاند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار