نظام آموزشی باید از حفظیات فاصله بگیرد و به کودکان تفکر، سواد اطلاعاتی، سواد رسانهای و مهارتهای ارتباطی نوین (از جمله هوش مصنوعی) را بیاموزد تا بتوانند در آینده در اقتصاد دیجیتال و کسبوکارهای نوآور نقشآفرینی کنند. جوان آنلاین: نظام آموزشی باید از حفظیات فاصله بگیرد و به کودکان تفکر، سواد اطلاعاتی، سواد رسانهای و مهارتهای ارتباطی نوین (از جمله هوش مصنوعی) را بیاموزد تا بتوانند در آینده در اقتصاد دیجیتال و کسبوکارهای نوآور نقشآفرینی کنند.
به گزارش «جوان»، سومین دوره المپیاد برنامهنویسی و هوش مصنوعی کودکان و نوجوانان جمعه در سالن همایشهای سازمان صداوسیما برگزار شد. محمدجواد ابراهیمی، مدرس برنامهنویسی با هوش مصنوعی کودک ضمن اشاره به فعالیت هفتساله این مجموعه اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار کودک و نوجوان در این آکادمی آموزش دیدهاند.
این مدرس برنامهنویسی کودک تصریح کرد: بسیاری از این آموزشدیدگان امروز در شرکتهای بزرگ شاغلند یا کسبوکار خود را راهاندازی کردهاند. وی همچنین از دریافت بیش از ۲۲۰مدرک معتبر بینالمللی توسط نوجوانان ایرانی خبر داد و تأکید کرد: هدف این دورهها «تربیت نسل تولیدکننده فناوری» است. ابراهیمی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت هوش مصنوعی گفت: آکادمی ایران اسکرچ مسیر آموزشی خود را بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تربیت یک نسل مولد و فعال در عرصه هوش مصنوعی تنظیم کرده است. مدرس برنامهنویسی کودک افزود: حوزه AI میتواند آیندهای درآمدزا برای کشور رقم بزند و برای برنامهریزی در این حوزه کشورمان در آینده نیازمند «وزارت هوش مصنوعی» است. وی در ادامه از همکاری این مجموعه با وزارت آموزشوپرورش خبر داد و گفت: ارائه بسیاری از سرفصلهای آموزشی ایران اسکرچ به این وزارتخانه موجب شده در سه سال اخیر برنامهنویسی وارد کتابهای درسی شود.