رئیس رسانه ملی با بیان اینکه تحول در صداوسیما هدفی محدود به زمان نیست، بلکه ملکه رفتاری و هویتی است، رویداد ملی «ایران جان» را زاییده نگاه تحولی مبتنیبر هویت و عدالت دانست و تأکید کرد که حتماً دهها رخداد دیگر از این شجره طیبه در آینده به ثمر خواهد نشست جوان آنلاین: رئیس رسانه ملی با بیان اینکه تحول در صداوسیما هدفی محدود به زمان نیست، بلکه ملکه رفتاری و هویتی است، رویداد ملی «ایران جان» را زاییده نگاه تحولی مبتنیبر هویت و عدالت دانست و تأکید کرد که حتماً دهها رخداد دیگر از این شجره طیبه در آینده به ثمر خواهد نشست.
به گزارش جوان از روابطعمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در هفتمین نشست سراسری افق تحول رسانه ملی که در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد، از برخی مفاخر تاریخساز ایرانی نام برد و از ضرورت بازنمایی آنها در قاب تصویر سخن گفت.
وی افزود: اولین نشست افق تحول بعد از دفاع مقدس دوم در حال برگزاری است. در ۲۶ خرداد جاری رویارویی سخت دشمن را لمس کردیم و برای نخستینبار صداوسیما موشکباران شد، اتفاقی که در دنیا بهندرت رخ داده یا اگر هم انجام شده به دست همین رژیم سفاک بوده که یک رسانه را در مقابل چشم میلیونها نفر بمباران کند.
رئیس رسانه ملی با بیان اینکه با قصد ترور همکاران ما بیش از ۱۱ موشک به ساختمان شیشهای اصابت کرد، گفت: وظیفه خودم میدانم از همکاران بازنشسته سازمان نیز قدردانی کنم که در دوران جنگ تحمیلی دوم برای کمک به همکاران اعلام آمادگی کردند. جبلی با بیان اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی همچنان از نقشآفرینی سازمان صداوسیما نگران است، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در سمت درست تاریخ ایستادهایم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تحول در رسانه ملی پرداخت و عنوان کرد: در نقطه کنونی، گفتمان تحول نهادینه شده و مصادیق آن روشن است. فناوری تحول در بزنگاهها راه را به ما نشان داده و برایمان ریلگذاری کرده است. تحول یک جریان تمام نشدنی است و تا رسیدن به احسنالحال ادامه دارد.
رئیس رسانه ملی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک جریان مستمر، یک فناوری، یک گفتمان و یک پارادایم است. تغییر پارادایم واقعی انقلاب اسلامیبود و تفکر انقلابی چنددهه است که ملت ما را از گردنههای مختلف عبور داده است. انقلاب اسلامی یک رویکرد و سازوکار است. نزدیکترین مفهوم به «تحول»، همین «انقلاب اسلامی» است.
علیرضا کیخا، معاون امور استانهای رسانه ملی نیز در هفتمین نشست سراسری افق تحول رسانه ملی گفت: «ایران جان» ما را به فتح قلهها امیدوار کرد و حتما میتواند درنهایت ما را به قلهها برساند. اگر این همکاران نبودند اتفاق بزرگی، چون طرح «ایران ما» رقم نمیخورد و زمینهساز «ایران جان» نشده بود.
محسن شاکرینژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما نیز بیان اینکه یکی از اهداف برجسته رویداد ملی «ایران جان» این بود که مردم نسبت به آن احساس رضایت داشته باشند، اظهار کرد: ما برای بررسی اثرسنجی رویداد ملی «ایران جان» در چند مرحله و در مراکز گوناگون پرسشنامهای تهیه کردیم که شامل معرفی اشخاص شناخته شده، اماکن معروف و ظرفیتهای استان است. در خوزستان ۷۵ درصد، در ایلام ۸۱ درصد، در اصفهان ۷۳، در فارس ۷۴ درصد و در خراسان جنوبی ۷/۸۶ درصد مردم از این رویداد احساس رضایت کردند.
وی افزود: وقتی میگوییم بهصورت میانگین «ایران جان» بیش از ۶۰درصد مخاطب دارد، یعنی بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم آن را دنبال کردهاند و این آمارها در عصر ارتباطات بسیار ارزشمند است.
احسان کاوه قائممقام، معاون برونمرزی رسانه ملی نیز با بیان اینکه «ایران جان» در برونمرزی به «ایران را کشف کن» تبدیل شد، گفت: در جریان این رویداد، یک هفته با تمرکز بیشتری روی هر استان عمل میکنیم، اما این ایده در تمام سال ادامه دارد. ما معرفی ظرفیتهای ایران باشکوه را مأموریت خودمان میدانیم و در هرگام بیش از یک هفته هم به استان مربوط اختصاص میدهیم.