جوان آنلاین: مقامات اطلاعاتی ایالات متحده ادعا کردند روسیه، تهاجمیترین موضع را در بین این سه کشور، در پیش گرفته و با تحقیر ویژگیها یا موقعیتهای شخصی کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاستجمهوری در تلاش است تا نظر رای دهندگان آمریکایی را نسبت به وی تغییر دهد.
این گزارش افزود: دفتر مدیر اطلاعات ملی (ODNI) همچنین خلاصهای یک صفحهای از ارزیابی خود را منتشر کرد که آخرین مورد از مجموعهای از نفوذ خارجی در طول مبارزات انتخاباتی آمریکا است.
بنابر این گزارش یکی از مقامهای این دفتر ادعا کرد که روسیه کلیپهای سخنرانی هریس را دستکاری کرده و از هوش مصنوعی برای جایگزین کردن برخی کلمات به جای حرف های اصلی این نامزد ریاست جمهوری، کلیپ های او را دستکاری می کند. وی همچنین ادعا کرد روسیه از تکنولوژی هوش مصنوعی برای ایجاد متن، عکس، ویدئو و صدا برای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرده است.
در بخشی از این مقاله آمده است: مقامات آمریکایی ادعای یک هفته پیش محققان مایکروسافت مبنی بر دست داشتن روسیه در ساخت ویدئویی که در آن یک بازیگر زن به دروغ ادعا می کند هریس او را در یک تصادف رانندگی مجروح کرده، را تایید میکنند. نکته جالب این که این ویدئو میلیونها بازدید داشته است.
بنابر این گزارش، مقامات اطلاعاتی آمریکایی به کیفرخواست اخیر و اسناد مرتبط در این ماه اشاره کرده و ادعا می کنند مقامات روسی ۱۰ میلیون دلار در یک شرکت رسانهای در ایالت تنسی و تأثیرگذاران فضای مجازی راستگرای معروف آن برای تولید ویدیوهایی که منافع روسیه را تبلیغ میکنند، پول داده اند.
واشنگتن پست افزود: مقامات اطلاعاتی آمریکا گفتهاند که روسیه به سوء استفاده از آمریکاییهایی که آگاهانه یا ناآگاهانه برای انتشار پیامهای مطابق با جبهه مسکو ادامه میدهد. این کشور همچنین از وبسایتهای رسانههای معتبر تقلید کرده و فعالان فضای مجازی را برای ارائه نظر به این سایتها که با هوش مصنوعی ایجاد شده هدایت میکنند.
این گزارش در پایان با مطرح کردن ادعای مقامات اطلاعاتی آمریکا در مورد دست داشتن ایران و چین در تولید محتوای ضد آمریکایی و تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نوشت: ایران و چین نیز مانند روسیه محتواهایی با هدف تشدید اختلافات داخلی در آمریکا تولید و منتشر می کنند. ایران به دنبال ایجاد اختلافات در انتخابات آمریکا در مورد جنگ غزه و استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد مقالات جعلی به زبان انگلیسی و اسپانیایی بوده است. چین نیز بر تولید محتواهایی با موضوع مواد مخدر، مهاجرت و سقط جنین تمرکز کرده است.