کد خبر: 1231342
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم تاکید کرد
رئیس اتاق بازرگانی البرز در پنجمین نشست قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان گفت: ثبت سفارش مواد‌اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز تولید کشور جزو اولویت‌ها باشد.

پنجمین نشست قرارگاه "جهش تولید با مشارکت مردم استان البرز" با حضور استاندار و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیل قرارگاه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

در این نشست پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز خواستار ارائه گزارشی از سوی دستگاه‌های دولتی استان در خصوص اقدامات انجام شده به منظور تحقق شعار سال شد و گفت: برای دستیابی به خروجی مناسب از برگزاری جلسات قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان و رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی در پایان سال جاری از حیث اقدامات انجام شده در این زمینه نیاز است که مدیران مربوطه ضمن اشاره به برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های خود، تسهیل‌گری‌هایی که در امور مرتبط به رفاه و معیشت مردم از جمله فعالان اقتصادی و تسهیل ارائه خدمات به شهروندان انجام داده‌اند را مشخص کنند.

وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که دو ماه از سال سپری شده است اما هنوز در راستای عمل به شعار رهبری و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در بعد فعالیت‌های اقتصادی از جمله تسهیل و تسریع فرآیند ثبت سفارش برای واردات مواداولیه و ماشین‌آلات اقدامی صورت گرفته است‌.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی البرز برای تحقق هدف‌گذاری در زمینه ثبت صادرات ۲ میلیاد دلاری برای استان در پایان سال ۱۴۰۳ باید زمینه آن از جمله امکان ثبت سفارش برای فعالان اقتصادی فراهم‌ باشد که متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون با تاخیر دو ماهه در این مورد، تولیدکنندگان شهریورماه امسال می‌توانند ارز مورد نیاز برای واردات مواداولیه و ماشین‌آلات مور نیاز خود را دریافت کنند.

*در استان صنعتی البرز تمرکز بر تسهیل صادرات و واردات حائز اهمیت است* 

رضایی در بخش دیگری به بخش‌نامه اخیر خلق‌الساعه صادره از سوی وزارت صمت اشاره کرد که بر اساس آن امکان ثبت سفارش تنها برای واحدهای تولیدی فراهم بود و متاسفانه شامل واحدهای بازرگانی نمی‌شد.

وی در ادامه افزود: به دنبال اعتراضاتی که نسبت به اعمال محدودیت‌ها در ثبت سفارش داشتیم یک بخش‌نامه دیگر جایگزین مورد قبلی شد که بر اساس آن در حوزه فعالیت شرکت‌های بازرگانی برای ۷۵۰ قلم کالای ضروری مجوز ثبت سفارش را فراهم کردند که متاسفانه مواردی مانند سنجاق قفلی، اتوی بخار، جت اسکی، چرخ خیاطی و یا دسته بازی‌های یارانه‌ای جزو این اقلام تعیین شده است، پرسش ما این است که به عنوان اقلام ضروری نیاز کشور ما این موارد را شامل می‌شود یا باید مواداولیه وارداتی و ماشین‌آلات مورد نیاز خط تولید را وارد کنیم.

وی تاکید کرد که البرز با ۴هزار واحد صنعتی و ۱۶۰ برند ملی، استانی صنعتی است و نیاز است که به واردات و صادرات به عنوان دو مقوله مهم رشد تولید در این استان توجه جدی شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری با اشاره به ماموریت این پارلمان بخش خصوصی ذیل فعالیت‌های کمیته‌ قرارگاه جهش تولید به منظور افزایش صادرات استان به برپایی پاویون اختصاصی اتاق بازرگانی البرز به همراه حضور شرکت‌های البرزی در عرصه ۲هزار و ۵۰۰ مترمربعی در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو اشاره کرد و آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین فرصت‌های شاخص برای توسعه برنامه‌های صادرات محور البرز برشمرد.

*آمادگی اتاق بازرگانی البرز برای برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی* 

رضایی گفت: به منظور بسط و گسترش روابط بین‌المللی و توسعه صادرات استان همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور یک هیات بلندپایه ۱۰۰ نفری از سوریه با حضور مسئولان مهمی از جمله معاون وزارت بهداشت این کشور در اتاق بازرگانی البرز حضور یافتند و نشست‌های B2B با فعالان اقتصای البرز در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع دارویی داشتند.

رضایی دیگر فعالیت مهم این استان در راستای توسعه ظرفیت‌های صادراتی کشور را برنامه‌ریزی انجام شده از سوی این مجموعه و با همکاری اتاق ایران و اتاق مشترک ایران و هند برای برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع غذایی هند برشمرد و افزود: این نمایشگاه در بازه زمانی ۲۹ الی یکم مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و با معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی کشورمان در رویداد مذکور می‌توانیم صادرات ایران به کشور هند را افزایش دهیم.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز نیز در این نشست ضمن تاکید به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص عمل به رسالت‌های تعیین شده ذیل برنامه‌های قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان، خواستار اقدامات جدی از سوی ادارات البرز در خصوص تسریع در فرآیند صدور مجوزها و پروانه‌ها و بررسی راهکارهای عملیاتی آن در کمیته‌های مرتبط شد.

در بخش دیگری از این نشست با توجه به فعالیت ۷ کمیته تعیین شده ذیل قرارگاه "جهش تولید با مشارکت مردم استان البرز" دبیران کمیته‌های مذکور به ارائه گزارشی از وظایف انجام شده در حوزه‌های مرتبط پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار