کد خبر: 1230798
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۰
امام با قیام خود این لحظه و مسیر را بر هم زد. از خرداد سال ۴۲ ما در یک لحظه بلند تاریخی قرار گرفتیم که قرار است به سمت ساخت یک «تمدن ایرانی اسلامی» حرکت کند

 جوان آنلاین: علیرضا زادبر در صفحه شخصی خود نوشت: ما در «لحظه» ایستاده‌ایم. در فرآیند طویل تاریخی که عمر بلندی دارد. ما در یک «لحظه» و «آن» ایستاده‌ایم. ۵۰ یا ۶۰ سال برای تاریخ بشر یک «لحظه» است. 
امام با قیام خود این لحظه و مسیر را بر هم زد. از خرداد سال ۴۲ ما در یک لحظه بلند تاریخی قرار گرفتیم که قرار است به سمت ساخت یک «تمدن ایرانی اسلامی» حرکت کند. از ابتدای آغاز این «لحظه» با حوادث پرفراز و نشیب بزرگی روبه‌رو بوده‌ایم. سال‌ها تبعید، شکجنه، زندان، اعدام، پیروزی، تجزیه‌طلبان ابتدای انقلاب، کومله، حزب دموکرات کردستان، غائله تبریز، مهاباد، ترور شهید مطهری، قرنی، مفتح، تسخیر سفارت امریکا، کودتای نوژه، آغاز جنگ، سقوط خرمشهر، عزل بنی‌صدر، جنگ مسلحانه سازمان نفاق، ترور بهشتی، رجایی، باهنر، ائمه جمعه، مردم عادی، حج خونین، قطعنامه، مرصاد، عزل منتظری، رحلت امام، تحریم‌ها، ۱۸تیر، فتنه تقلب در انتخابات، داعش، آبان و بنزین، حاج‌قاسم، زن زندگی آزادی و... همه در آن نگاه و ساحت تمدنی تاریخی، همان یک «لحظه» است. 
تمام این ۴۵ سال در بُرش بلند تاریخی یک «لحظه» است، اما لحظاتی که بر محور اصل ولایت فقیه از آن عبور کردیم. عبوری که در آن هم انقلاب ماند، هم گزندی بر تمامیت ارضی ایران وارد نشد. اصل ولایت فقیه ستون بقای ایران و انقلاب است. خدا ستون این خیمه ولی‌فقیه عادل آیت‌الله خامنه‌ای را حفظ کند. اهمیت این اصل را امروز و نسل امروز که بحران‌های بزرگ دهه اول انقلاب را درک نکرده، باید درک و مرور کند. اصل و جایگاه ولایت فقیه در درجه اول و سپس شخص ولی‌فقیه که باید حامی او بود.

برچسب ها: امام ، تمدن ایرانی ، اسلام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار