کد خبر: 1230774
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
استقبال از استاندار شهید آذربایجان شرقی در زادگاهش مراغه
پیکر خادم‌الرضا استاندار شهید آذربایجان شرقی برای تشییع و تدفین در گلشن زهرای مراغه وارد فرودگاه سهند این شهر شد.

 جوان آنلاین: پس از تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت در تبریز، تهران، قم، بیرجند و مشهد مقدس و طواف پیکر شهید در حرم امام رضا (ع)، پیکر مطهر شهید مالک رحمتی و شهید موسوی برای تدفین به مراغه و تهران منتقل شد.

‌پیکر استاندار شهید آذربایجان شرقی صبح امروز وارد فرودگاه مراغه شد تا از دقایقی دیگر مراسم تشییع شهید با حضور باشکوه مردم از مسیرهای تعیین شده انجام شود و پیکر شهید در گلزار شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

مالک رحمتی اهل مراغه بود. بچه جنوب شهر مراغه. پدرش آقا اسکندر کاسب است. کاسب یکی از بازارهای محلی. مغازه‌ای قدیمی دارد که ظهر به ظهر دیزی می‌فروشد. یک کسب و کار ۶۰ یا ۷۰ ساله.

حاج اسکندر اما هنوز نمی‌داند مالکش پر کشیده. پسرها ترس دارند برای گفتن خبر رفتن مالک. که قلب پدر چطور تاب می‌آورد غم دوری پسر را؟

از بچگی مسلط به فن سخنوری بود. اصلاً برای همین قدرت بیان بود که شاید برای رفتن به دانشگاه امام صادق حقوق را انتخاب کرد و فارغ‌التحصیل شد.

درحالی که او گزینه یک وزارتخانه اقتصادی شده بود اما در سازمان خصوصی سازی مسئولیت می‌گیرد. البته نه برای خصوصی سازی. او به رغم موفقیت در پروسه مولدسازی با پیشنهاد استانداری آذربایجان شرقی راهی تبریز می‌شود.

مالک که به گفته رفقای صمیمی‌اش همیشه در رویاپردازی‌هایش به اتفاقات مدیریتی بزرگ برای تحول و مولدسازی کشور فکر می‌کرد، اما شهادت سکوی پرتابش به ابدیت بود.

استانداری که در عرض ۴ ماه چنان شبانه روزی تلاش کرد که در آذربایجان شرقی محبوب شد و به مدیری موفق و محبوب تبدیل شد و در نهایت به همراه شهیدان خدمت جاودانه شد.

آیین تشییع و وداع با شهید رحمتی ساعت ۱۰ صبح از میدان استاد کریمی شروع و در میدان ۲۲ بهمن به پایان خواهد رسید. پس از آیین مداحی، سخنرانی و اقامه نماز پیکر شهید رحمتی به گلشن زهرای مراغه منتقل می شود و در جوار شهدای دوران دفاع مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

تشییع پیکر شهید ‌مالک رحمتی‌ با طنین صلوات خاصه امام رضا (ع) و خیل عظیم مردم عزادار در مراغه، حال و هوای حرم ثامن‌الحجج (ع) را برای زادگاه این شهید راه خدمت به ارمغان آورد. نزدیکان و بستگان استاندار شهید آذربایجان‌شرقی پیش از این از علاقه ویژه ایشان به صلوات خاصه امام رضا (ع) گفته بودند و بر همین اساس نیز برای پخش این صلوات در آیین تشییع برنامه‌ریزی شد.

شهید «رحمتی» که به گفته خودش در سایه اراده و تلاش به خادمی امام رضا (ع) رسیده بود، مسئولیت‌هایی هم در آستان قدس رضوی داشت و به امام هشتم شیعیان عشق می‌ورزید.

مردم شهیدپرور مراغه که تاکنون بیش از ۱۴۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، با حضور استقبال حماسی خود از پیکر شهید «مالک رحمتی» در فرودگاه سهند، بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.

 وحیدی: دنیا ببیند که با این ملت کاری نمی‌ تواند بکند

وزیر کشور در مراغه:این انسجام، وحدت، یکپارچگی، همدلی و همراهی، اینها همه مولود ایمان بزرگ ملت ماست که به برکت شهدا بیشتر خواهد شد.

دنیا ببیند که با این ملت کاری نمیتواند بکند و هرکاری بکند به عکس او جواب خواهد داد، همانطور که امام عزیز ما در شهادت شهدای انقلاب گفتند ما را بکشید ملت ما بیدارتر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار