کد خبر: 1230384
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
مردم شهر تبریز به صورت گسترده در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای حادثه سقوط بالگرد حضور یافتند که برای آخرین بار با رییس جمهور وداع کنند.

جوان آنلاین: امروز نه تنها تبریز، بلکه ایران اسلامی عزاداری شهیدانی است که در راه خدمت به مردم سر از پا نمی شناختند؛ امروز مردم آذربایجان با بزرگمردانی وداع می‌کنند که یاده و خاطره آنها هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

امروز همه در میدان شهیدای تبریز تجمع کرده اند تا آخرینو وداع را با سید محرومان، وزیر خارجه دوست داشتنی، امام جمعه محبوب، استاندار پرتلاس و دیگر شهیدان خدمت داشته باشند.مراسم بدرقه شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و 7 تن از شهدای خدمت ‌تا مصلی شهرستان تبریز برگزار خواهد شد و از آنجا به مشهد منتقل می‌شوند.

در مراسم تشییع شهدای خدمت امروز همه آمده بودند و مانند سفرهای استانی "رئیسی" و همراهان را در آغوش گرفتند و ثابت کردند ‌قدردان خدمتگزاران صدیق خود هستند.

سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها در تشییع شهدای خدمت‌

مردم آذربایجان امروز با حضور باشکوه خود د‌ر تشییع شهدای خدمت حما‌سه‌ای‌ دیگر آفریدند و ثابت کردند همچنان به عنوان اولین‌ها  در صحنه هستند و قدردان خدمتگزاران واقعی خود هستند.

حضور جمع کثیری از مردم و شخصیت‌های کشوری و لشکری

در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت با حضور جمع کثیری از مردم و شخصیت‌های کشوری و لشکری در تبریز در حال برگزاری است‌، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و احمد وحیدی، وزیر کشور سخنرانی کردند‌ و مردم با مرثیه‌خوانی حاج مهدی رسولی، مداح اهل بیت(ع) در سوگ شهدای خدمت عزاداری کردند.

تشییع شهدای خدم

مراسم تشییع شهدای خدمت که ساعت 9:30 دقیقه صبح شروع شده است، اما حضور مردم به حدی است که دیگر جایی برای مردم نیست و ازدحام به شدت زیاد است.

قرار است پس از مراسم تشییع، پیکر امام جمعه محبوب روز پنجشنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی نیز روز پنجشنبه در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.

 بالگرد حامل آقای رئیسی که دو روز قبل برای بازدید از «سد خداآفرین» و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود، هنگام عزیمت از این سد به مقصد «پالایشگاه تبریز» به علت شرایط نامساعد آب‌ و هوایی دچار سانحه شد.

با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهور و همراهانش، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه‌ دیده به علت مه‌آلود بودن هوا و سخت‌گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید.

سرانجام بامداد امروز گروه‌های امدادی مردمی و هلال‌احمر با استفاده از پهپاد‌های ایرانی ردیاب، بالگرد سانحه‌ دیده را کشف کردند.

در این سانحه هوایی، آقای «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور و همراهان او از جمله آقای «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، خلبانان و کادر پرواز بالگرد، شهادت گونه به سوی معبود شتافتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار