کد خبر: 1229359
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
پینگ‌پنگ ایران امیدوار به موفقیت عالمیان در ازبکستان
گرنداسمش هم‌سطح با رقابت‌های قهرمانی جهان و المپیک و برترین‌های رنکینگ جهانی است و تنها نفراتی که رده‌ای بالاتر از ۱۵۰ دارند از طرف فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز به حضور در این مسابقات دعوت می‌شوند.
شمیم رضوان 

جوان آنلاین: درخشش در مسابقات گرنداسمش عربستان، خط و نشانی جدی برای کسب سهمیه المپیک بود. سهمیه‌ای که انتظار می‌رود در مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک منطقه آسیای میانه که از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در ازبکستان برگزار می‌شود، کسب شود. هرچند که ترجیح خود نوشاد کسب سهمیه از طریق رنکینگ است: «تنیس روی میز ایران تجربه زیادی از کسب سهمیه از آسیای میانه دارد و شخصاً به کسب سهمیه از این طریق امیدوارم، اما این‌بار با وجود حریفانی از قزاقستان و ازبکستان کار برای قهرمانی کسب تک‌سهمیه بسیار دشوار است. از سوی دیگر شخصاً دوست دارم از طریق رنکینگ سهمیه بگیرم، اتفاقی که اگر رخ دهد برای اولین بار در تاریخ تنیس روی میز ایران خواهد بود و با ارتقای رنکینگی که داشتم این بعید نیست.»
درخشش نوشاد عالمیان در گرنداسمش عربستان که یکی از بالاترین مسابقات تنیس روی میز است، گام بلندی برای صعود ۱۷ پله‌ای در رنکینگ بود که نتایج آن باعث شادمانی این ملی‌پوش و امیدواری او به آینده شد: «گرنداسمش هم‌سطح با رقابت‌های قهرمانی جهان و المپیک و برترین‌های رنکینگ جهانی است و تنها نفراتی که رده‌ای بالاتر از ۱۵۰ دارند از طرف فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز به حضور در این مسابقات دعوت می‌شوند. به همین دلیل هم این رقابت‌ها همیشه در بالاترین سطح برگزار می‌شود و همین مسئله برد تاریخی در این رقابت‌ها را لذت‌بخش کرد. یانگ جینگ کون نفر چهارم جهان است که دو ماه قبل در رقابتی با حضور ۴۰ نفر از پینگ‌پنگ‌بازان برتر دنیا به عنوان قهرمانی دست یافت و با آمادگی کامل به ریاض آمده بود. اگرچه حین مسابقه ۲ بر یک از او عقب افتادم، اما با مدیریت درست بازی موفق به شکست یک پینگ‌پنگ‌باز چینی دیگر شدم. او اولین حریف چینی من نبود که شکستش دادم. وقتی ۲۰ سالم بود دو بار برابر «وانگ لی» که دو عنوان سومی المپیک و سه عنوان قهرمانی جهان را داشت، پیروز شدم. ضمن اینکه «دو ویان» با رنکینگ ششم جهان را هم برده بودم، اما «لیانگ جینگ کون» بالاترین رنکینگی بود که موفق به شکستش شدم و از این حیث احساس خوبی دارم. موفقیتی که مرا به حضور در المپیک امیدوارتر کرده است. البته این موفقیت را مدیون حضور مربی در کنارم هستم. اتفاقی که در سنگاپور رخ نداد تا نتوانم نتیجه‌ای که باید را کسب کنم. حالا ما تنها به کسب سهمیه می‌اندیشیم.»

برچسب ها: پینگ پنگ ، المپیک ، تنیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار