کد خبر: 1226514
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
هیچ غیرممکنی وجود ندارد
من تا جای ممکن فیلم بازی‌های لیگ را دیدم، اما از آنجا که نمی‌توانستم همه بازی‌ها را رصد کنم این وظیفه را به دستیارانم سپردم. البته پیمان اکبری پیشنهاد فدراسیون بود، اما طبیعی بود که فدراسیون چنین پیشنهادی بدهد
دنیا حیدری 
جوان آنلاین: امید را می‌شد در کلمه به کلمه صحبت‌های سرمربی برزیلی- فرانسوی تیم‌ملی والیبال در اولین نشست خبری او بعد از حضور در ایران دید. امیدی که پائز بار‌ها تأکید کرد اگر با تلاش، جنگندگی و همدلی همراه باشد، می‌تواند مأموریت کسب سهمیه را که به‌زعم بسیاری غیرممکن است، ممکن کند. 
پائز خوب می‌داند که چه چالش دشواری در پیش دارد، اما تأکید می‌کند که با علم به این مسئله هدایت تیم‌ملی والیبال را پذیرفته است: «جایگاه فعلی ایران و عملکرد این تیم در دوره قبل لیگ ملت‌های والیبال با توجه به شناختی که از تیم ایران داشته و دارم برایم قابل درک نیست، اما گذشته‌ها، گذشته. تنها چیزی که الان اهمیت دارد، تلاش برای کسب سهمیه المپیک است. ما می‌خواهیم فصل جدیدی را در لیگ ملت‌ها آغاز و تاریخ‌سازی کنیم. البته قولی بابت کسب سهمیه المپیک نمی‌دهم. به فدراسیون هم چنین قولی نداده‌ام، اما قول دادم تمام تلاشم را بکنم و تمام توانم را برای رسیدن به سهمیه المپیک بگذارم. از فشاری که در این مقطع روی تیم‌ملی والیبال ایران است باخبر بودم، ولی شخصاً فشار را دوست دارم، چراکه این فشار باعث پیشرفت می‌شود و شما را به تلاش بیشتر وامی‌دارد و من دوست دارم جا‌هایی کار کنم که افق دید زیادی داشته باشد.»
 تلاش و جنگندگی مهم است
بی‌تردید انصراف برخی ستاره‌ها از حضور در تیم‌ملی مهم‌ترین سؤالی بود که نه فقط اصحاب رسانه که مردم را هم درگیر کرده بود، اما سرمربی تیم‌ملی صراحتاً گفت با این مسئله هیچ مشکلی ندارد و اتفاقاً از صداقت این بازیکنان به شدت خوشحال است: «بازیکنان وقتی برای حضور در تیم‌ملی قبول مسئولیت می‌کنند باید صد خود را بگذارند، چه به لحاظ فنی و فیزیکی و چه به لحاظ ذهنی. به نظر من این خیلی خوب است که وقتی بازیکنی حس می‌کند به هر دلیلی آمادگی حضور در تیم‌ملی را ندارد صادقانه آن را بیان کند. ما زمان کمی داریم، به همین دلیل خیلی مهم است که بتوانیم کنار هم و برای کسب نتایج خوب کار کنیم. فاکتور عامل ذهنی خیلی مهم است. البته کشور‌های دیگر هم تلاش می‌کنند و فشاری که روی ماست، روی دیگران هم هست، اما باور دارم که اگر بازیکنان به جنگندگی لازم برسند، به هدفی که داریم می‌رسیم. من می‌دانم که بازیکنان ایران روحیه جنگنده‌ای دارند و این روحیه از زمان ولاسکو به یادگار مانده است. به همین دلیل هم هست که می‌گویم تلاش و جنگندگی از حضور ستاره‌ها اهمیت بیشتری دارد.»
 تعریف متفاوت از ستاره
سرمربی تیم ملی در پاسخ به سؤال «جوان» در خصوص کشیده شدن کار کسب سهمیه به دقیقه ۹۰ و سخت شدن کار، به‌ویژه بعد از کناره‌گیری برخی بازیکنان مطرح و قدیمی تیم گفت: «وقتی بحث ستاره‌ها مطرح شد، شاید من نتوانستم خوب توضیح بدهم. نمی‌گویم ستاره داشتن در تیم اهمیت ندارد، بلکه تعریف من از ستاره و جایگاه آن مهم است. من ستاره را بیشتر در قالب تیمی بیان می‌کنم. اینکه چه نتایج تیمی توانسته کسب کند و چه جایگاهی توانستید به دست آورید. تعریف من از ستاره این است که باعث شود هم‌تیمی‌هایش عملکرد بهتری داشته باشند و دقیقاً زمانی که بازی تمام شد بازیکن از خودش بپرسد آیا من موفق شدم این کار را انجام دهم که بازیکنانی که در کنارم بازی می‌کردند نسبت به قبل عملکرد بهتری داشته باشند یا آیا توانستم آن‌ها را بالا بکشم. به نظر من ستاره بازیکنی نیست که قرارداد بهتری می‌بندد و پول بیشتری می‌گیرد، نه ما به چنین ستاره‌هایی نیاز نداریم. ما به ستاره‌ای نیاز داریم که باعث شود بازیکنان ما بهتر از قبل شوند. ستاره کسی نیست که رسانه‌ها لزوماً توجه بیشتری به او داشته باشند و مقابل دوربین‌ها باشد. ما در تیم‌ملی نیاز داریم که ارزش‌های درست را برای خودمان تعریف کنیم و من ستاره‌هایی را می‌خواهم که این ویژگی و این روحیه را داشته باشند و بتوانند برای بقیه، برای تیم‌شان و برای ملت‌شان کاری کنند که دستاوردی مثبت و بهتر از قبل باشد. ما به تعریف ارزش‌های واقعی نیاز داریم و افرادی که صددرصد توانشان را برای تیم بگذارند و از نظر ذهنی نیز صددرصد با ما باشند و افرادی که این ویژگی را دارند باید به ما ملحق شوند تا بتوانیم با هم کار کنیم.»
 تصمیم آخر با من است
سختی کار برای رسیدن به سهمیه المپیک و استفاده از پیمان اکبری به عنوان دستیار داخلی در کنار دستیاران خارجی مسئله دیگری بود که در نخستین کنفرانس خبری از سرمربی تیم ملی والیبال پرسیده شد، سؤالی که پائز در پاسخش گفت: «من تا جای ممکن فیلم بازی‌های لیگ را دیدم، اما از آنجا که نمی‌توانستم همه بازی‌ها را رصد کنم این وظیفه را به دستیارانم سپردم. البته پیمان اکبری پیشنهاد فدراسیون بود، اما طبیعی بود که فدراسیون چنین پیشنهادی بدهد. فدراسیون براساس تجربیاتش و رزومه اکبری او را پیشنهاد داد و اتفاقاً خیلی خوب است که ما اختلاف‌نظر‌هایی با دستیاران خود داشته باشیم. من عادت دارم به شنیدن نظرات دیگران، اما تصمیم آخر را خودم می‌گیرم. ولی دستیاران یک مربی باید در جایگاهی باشند که وقتی کار گره خورد با دادن پیشنهاد‌های متفاوت، ذهن شما را برای رسیدن به راهکار باز کنند، خصوصاً وقتی کار تا این اندازه سخت است. بازیکنان نیز بر همین اساس و با توجه به تجربیات قبلی انتخاب شدند، چراکه زمان زیادی نداشتیم و باید از داشته‌هایمان بهترین استفاده را ببریم تا تابستانی به یادماندنی را با کسب سهمیه المپیک رقم بزنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار