کد خبر: 1224293
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
بی‌شک گروهی به ارزیابی تعداد کشته‌ها و میزان تخریب ساختمان‌ها پرداخته و این حمله را یک رخداد معمولی معرفی خواهند کرد، اما واقعیت این است که بزرگی این اقدام نه در میزان تخریب و کشتگان که در اصل انجام آن است.

جوان آنلاین: محمدرضا اخضریان، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در کانال تلگرامی خود در تحلیل عملیات نظامی ایرانی در پاسخ به رژیم خبیث صهیونیستی نوشت: سرانجام، حمله انجام شد. پس از سال‌ها چشم انتظاری و روز‌ها التهاب، پهپاد‌ها و موشک‌های ایران عازم فلسطین اشغالی شد. رویدادی که حتماً باید در تقویم کشور ثبت کرد. 
بی‌شک گروهی به ارزیابی تعداد کشته‌ها و میزان تخریب ساختمان‌ها پرداخته و این حمله را یک رخداد معمولی معرفی خواهند کرد، اما واقعیت این است که بزرگی این اقدام نه در میزان تخریب و کشتگان که در اصل انجام آن است. هنوز برای ارزیابی نتایج این حمله و تبعات احتمالی و واکنش اسرائیلی‌ها به آن خیلی زود است، اما هر چه شود از بزرگی این رویداد نمی‌کاهد. 
در شرایطی که چندین دهه، اسرائیل، قدرت بلامنازع منطقه‌ای و زیر چتر حمایت گسترده امریکا و انگلستان و فرانسه و ده‌ها کشور دیگر بوده و هیچ قدرتی جرئت تصور تعرض به آن را نداشت، ایران جایگاه ابرقدرتی خود در منطقه را به رخ همگان کشید. 
از امروز و این تاریخ ایران بدون رقیب، ابرقدرت منطقه است. همین یک دستاورد برای حملات بامداد ۲۶فروردین کافی است. در کنار این دستاورد برجسته، شادی چندساعته مردم بی‌دفاع غزه می‌تواند شیرینی این رویداد تاریخی باشد. 
نمی‌دانم ساعات و روز‌های آینده چه خواهد شد؟ واکنش احتمالی اسرائیلی‌ها چه خواهد بود؟ آیا به تنش نظامی بیشتر یا ترور‌های تلخ‌تر منجر خواهد شد یا خیر، اما روشن است که هر رخداد تلخ و شیرینی رخ دهد، ۲۶ فروردین را می‌توان یک یوم‌الله نامید که معادلات منطقه‌ای را نیازمند بازنویسی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار