کد خبر: 1220647
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
هادی محمدی

با گذشت بیش از پنج ماه از جنگ غزه و استمرار انواع جرائم و جنایات ضد بشری و جنگی و نسل‌کشی و نقض تمامی قوانین بین‌المللی و اصرار امریکا و انگلیس و غرب و رژیم صهیونیستی برای رفتار‌های فراقانونی و استمرار جنگ با فریبکاری‌های گوناگون، آنچه در جهان در حال تحکیم یافتن است، اینکه از نظم و قواعد فعلی جهانی عبور شده و اعتمادی به کارکرد‌ها و مؤسسات آن نیست. 
امریکا، اسرائیل و غرب با اینکه در پارادوکس شعار‌های گوناگون و رفتار‌های جنایتکارانه خود گرفتارند، ولی باز هم برای فریب افکار عمومی جهان با ژست انساندوستانه، نمی‌توانند جوهر و ذات شیطانی را کنار بگذارند و با نمایش‌های هالیوودی ارسال کمک به غزه از هوا یا مسیر دریایی از قبرس به غزه، در حقیقت به دنبال این هستند که اجماع بایدن و نتانیاهو برای استمرار جنگ و فرار از آتش‌بس را پوشش دهند. مراکز اصلی مطالعاتی امریکا و اسرائیل هنوز روی روح استعماری و استکباری خود اصرار دارند و با اینکه نه در اوکراین و نه در غزه و منطقه غرب آسیا، شانسی برای تغییر وضعیت شکست ندارند و از پارامتر‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، افکار عمومی و حتی نظامی رنج می‌برند، ولی راه نجات خود را بر ادامه جنگ‌طلبی قرار داده‌اند. مقاومت و مردم غزه از یک سو بزرگ‌ترین معجزه جهانی را در «پیروزی خون بر شمشیر» ثبت کردند و امپراطوری‌های رسانه‌ای، نظامی، اقتصادی و سیاسی و سیطره جهانی آنها، نتوانست جلوی رسوایی برملا شدن چهره واقعی غرب و صهیونیسم را بگیرد. صهیونیسم و غرب خسارت داده و به مرز‌های احتضار نزدیک شده‌اند و شاخص‌های آن را INSS و بلومبرگ و فارین افرز و بقیه بیان می‌کنند و جنگ شناختی آن‌ها هم با همه تلاش‌ها به جایی نرسیده و در حالی که سعی دارند حمله به رفح را پایان مقاومت معرفی کنند، ولی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای، تأکید دارد که ۹۰ درصد توان مقاومت در غزه باقی است و در اوکراین نیز، اگر ادامه سلاح، پول و نیروی ناتو و غرب و به ویژه امریکا نباشد، کار جنگ با پیروزی روسیه تمام است و بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا یعنی آلمان در سراشیبی ورشکستگی و فروپاشی اقتصادی هزاران شرکت کوچک و بزرگ است. البته تاکنون هم پذیرفته‌اند که بر ضرورت پیروزی اوکراین اصرار نکنند و فقط به شرایط فعلی دلخوش باشند. با این حال باز هم در اوکراین خط و نشان هسته‌ای برای روسیه می‌کشند و پوتین هم پاسخ می‌دهد. سؤال این است که اولاً، چه در نگاه منطقه‌ای و چه در نگاه جهانی، کدام کنشگری برای متوقف کردن وحشی‌گری غرب و صهیونیسم و جنگ‌طلبی آن‌ها مؤثر است؟ ثانیاً آیا غرب و صهیونیسم در شرایطی هستند که طبق روال گذشته برای عبور از بحران اقتصادی و بحران وجودی با جنگ افروزی بتوانند نفس بکشند و نجات یابند؟
پاسخ این است که حتی اگر به روش‌های تسکین‌دهنده، توقف موقت، آتش‌بس موقت و آشتی موقت شکل گیرد، اساس و جوهر وجودی و شخصیت وحشی غرب و صهیونیسم، آتش‌افروز و مجرم و طماع و غارتگر است و اشغال جهان در رویا‌های آنهاست. بسیاری از ارزیابی‌های غربی یا در درون رژیم صهیونیستی تأکید دارند که امریکا و مجموعه غرب در سراشیب بحران‌های اقتصادی و مالی و تورم، سرعت می‌گیرند و رژیم صهیونیستی با بنیان‌های ویران و متزلزل روبه‌رو است، ولی تصویر خود را در آینه محدب به جهان نشان می‌دهند تا «شیر بنمایانند». راه‌حل چه در چارچوب نگاه منطقه‌ای که حداقل است و چه در چارچوب جهانی، فشردن گلوی این دیو و شیطان جنایتکار است. همانگونه که در اولین روز ماه مبارک رمضان یکصد موشک از سوی حزب‌الله و هدف مهم دریایی امریکا در سواحل عدن توسط انصارالله، موج تشدید مقاومت را دریافت کردند و باید توسعه و گسترش یابد، در عرصه جهانی هم بسیاری از کشور‌ها و قدرت‌ها که از سیاست‌های مجرمانه غرب و صهیونیسم رنج برده‌اند باید آستین بالا بزنند که آینده روشن در دسترس و نزدیک است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
0
0
منابع مطالعه تان خیلی ضعیف وناقص است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار