کد خبر: 1219447
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروی هوایی در همه بخش‌ها از جمله تعمیر، نگهداری، بازآماد و بازسازی اساسی (اورهال) جنگنده‌ها خودکفا و مستقل است و هیچ وابستگی به خارج ندارد.

جوان آنلاین: امیر سرتیپ حمید واحدی روز چهارشنبه با حضور در جمع کاروان‌های راهیان نور در نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول بیان کرد: تمام نیاز‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به دست توانمند کارکنان نیروی هوایی، صنعتگران توانمند وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان کشور در حال تامین است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه نیروی هوایی، نیرویی تجهیزات محور است، افزود: نیروی هوایی در دوران طاغوت به طور کامل وابسته به مستشاران خارجی بود و با آغاز جنگ تحمیلی این نگرانی وجود داشت که با خروج مستشاران، نیروی هوایی در همان ماه اول زمین گیر شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: فرماندهان نیروی هوایی در همان روز‌های ابتدایی جنگ تحمیلی با حضور خدمت امام خمینی (ره) این موضوع را به ایشان اطلاع دادند که با فرمان امام با خودباوری در نیروی هوایی تمام قطعات مورد نیاز به دست توانمند جوانان نیروی هوایی تعمیر و یا ساخته می‌شود.

امیر واحدی با تاکید بر اینکه پایگاه چهارم شکاری دزفول در دوران دفاع مقدس به ویژه ماه‌ها و هفته‌های اولیه جنگ تحمیلی کاری کارستان انجام داد، گفت: کارکنان و خلبانان پایگاه دزفول با پرواز‌های مداوم و کوبنده، جلوی پیش روی صدامیان را گرفتند.

وی جوانان را آینده سازان کشور دانست و ادامه داد: همه سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروان ولایت هستیم و باید جوانان در گام دوم انقلاب با حضور در صحنه سکاندار اداره کشور شوند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی خطاب به جوانان گفت: همه باید تلاش کنیم تا ایران همواره در تمام دنیا سربلند و با افتخار باشد؛ این جز با تلاش شبانه روزی و مجاهدت‌های علمی و عملی جوانان و نخبگان کشور محقق نمی‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه راهیان نور پایگاه چهارم شکاری به اتفاق افسران، کارکنان و سربازان این پایگاه اقدام به کاشت یک نهال در محوطه فضای سبز این پایگاه کرد.

نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول که از دوازدهم اسفندماه در این پایگاه آغاز شده تا ۲۲ اسفندماه جاری در ۲ نوبت صبح از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ میزبان بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه هوایی راهیان نور نیروی هوایی از جمله جاذبه‌های گردشگری دوران دفاع مقدس در استان خوزستان است که هر سال مورد استقبال گسترده کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

پایگاه چهارم شکاری دزفول با اجرای یک هزار و ۵۱۵ سورتی پرواز برون مرزی در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در بمباران مواضع دشمن بعثی و پشتیبانی از رزمندگان داشت.

دزفول در شمال خوزستان در دوران دفاع مقدس مورد اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۴۸۹ بمب و راکت و پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ دشمن قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار