کد خبر: 1218815
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: در سال جاری ۸۵ هزار و ۵۰۴ نفر کودک پنج و شش سال غربال و ۱۷ هزار و ۸۵ نفر از آن‌ها مشکوک به اضطراب شناسایی شده‌اند. 
معصومه توکلی، مدیر کل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی سال جاری ۸۵ هزار و ۵۰۴ نفر کودک پنج و شش سال غربال و ۱۷ هزار و ۸۵ نفر از آن‌ها مشکوک به اضطراب شناسایی شده‌اند. 
توکلی تصریح کرد: همچنین ۶ هزار و ۷۶۱ کودک مشکوک به اضطراب برابر با ۴۰ درصد کودکان غربال و به روانشناس ارجاع شده‌اند. وی خاطر نشان کرد: غربالگری اضطراب در کودکان پنج و شش ساله با هدف پیشگیری اولیه و ارائه مداخلات روانشناختی بهنگام انجام می‌شود. 
مدیر کل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: کمک هزینه خدمات مشاوره و روانشناختی طی سال جاری به ۲۴ هزار و ۷۴۶ نفر در قالب یارانه مشاوره ارائه شده‌است. 
توکلی افزود: همچنین خدمات روانشناختی و مشاوره دولتی و غیردولتی حضوری از طریق ۳هزارو۱۴۹ مرکز مشاوره به یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۹۶۹ نفر در قالب جلسه خدمات روانشناختی با هدف کمک به ارتقای سطح سلامت روان جامعه و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و کمک به زندگی پایدار و رضایت‌بخش ارائه شده‌است. 
وی درباره خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ نیز گفت: ۸۳۶ هزار و ۱۷۰ تماس موفق با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه، کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی‎ ارائه شده‌است. مدیر کل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: سلامت روان یکی از موضوعات جدی و تأثیر‌گذار در نظام سلامت و به عنوان یک جزء جدایی‌ناپذیر و ضروری آن شناخته می‌شود. 
توکلی افزود: به کارگیری اقدامات مبتنی بر شواهد در حوزه سلامت روان می‌تواند علاوه بر تأثیرات اجتماعی، هزینه‌های اقتصادی، مشکلات و اختلالات روانی، منجر به کاهش نابرابری، جلوگیری از مرگ و میر و ناتوانی و در نهایت توسعه کشور شود. 
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی سلامت اجتماعی مطابق با احکام برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و همچنین اصلی‌ترین دارنده زیرساخت‌های ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی درکشور، اقدامات، برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای کاهش مشکلات و آسیب‌های روانشناختی و ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه در دست اجرا دارد که غربالگری اضطراب در کودکان پنج و شش ساله و ارائه خدمات مشاوره تلفنی و حضوری از جمله آن‌ها است.

برچسب ها: سلامت ، کودک ، اضطراب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار