کد خبر: 1217333
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
در سایه تشدید قحطی در نوار غزه، جنگنده‌ها و توپخانه‌های اسرائیلی از بامداد امروز پنجشنبه همچنان در حال بمباران مناطق مختلف در نوار غزه هستند.

جوان آنلاین: جنگ غزه امروز پنجشنبه وارد ۱۳۹ امین روز خود شد در حالی که بمباران‌های مناطق مختلف نوار غزه همچنان صد‌ها شهید و زخمی برجای می‌گذارد و سیاست گرسنگی دادن مردم غزه طی روز‌های اخیر به اوج خود رسیده و نهاد‌های بین‌المللی همچنان از کمک به آن‌ها عاجزند.

به گزارش فارس، حسام شبات، خبرنگار مستقر در غزه طی پستی نوشت که «به خداوند بزرگ قسم می‌خورم مردم در شمال غزه از شدت گرسنگی در خیابان‌ها به زمین می‌افتند». 

خبرنگار الجزیره ساکن غزه انس شریف نیز با انتشار ویدئویی از خود نوشت که چندین روز است به دنبال یک وعده غذاست، اما نیافته و گرسنگی و قطحی در حال شدید شدن در غزه است.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت اخیر رژیم اسرائیل با ارتکاب ۱۱ جنایت جدید موجب شهادت ۱۱۸ نفر و مجروحیت ۱۶۳ تن شده است. به این ترتیب شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۲۹۳۱۳ نفر و شمار مجروحان به ۶۹۳۳۳ تن رسیده است.

خبرگزاری «شهاب» نیز بامداد امروز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم اشغالگر، منطقه تل‌السلطان در غرب شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه و نیز بخش شمالی این شهر را نیز بمباران کردند و پس از آن خبر رسید که محور «صلاح الدین» (فیلادلفیا) در مرز بین نوار غزه و مصر نیز هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته است. سپس رسانه‌های فلسطینی از بمباران مسجد الفاروق در اردوگاه الشابوره در مرکز شهر رفح خبر دادند.

منطقة خربة العدس در شرق شهر رفح نیز امروز بمباران شد و چندین منزل مسکونی در آن ویران و شماری از شهروندان فلسطینی شهید و زخمی شد.

صهیونیست‌ها بامداد امروز همچنین مناطق شرقی شهر جبالیا در شمال نوار غزه و منازل مسکونی در مرکز خان‌یونس در جنوب غزه را نیز هدف قرار دادند.

جنگنده‌های اسرائیلی امروز همچنین شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند و توپخانه‌های اسرائیل در حال هدف قرار دادن مناطق غربی خان‌یونس هستند.

براثر بمباران منزل مسکونی خانواده «الدعلیس» در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نیز دست‌کم ۱۷ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.

این در حالی است که مقاومت فلسطین نیز در مناطق مختلف غزه در حال درگیری با نظامیان اسرائیلی است و به گفته یک منبع آگاه مقاومت در شهر غزه، اشغالگران برای سومین روز متوالی در پیشروی و نفوذ به عمق محله الزیتون در شرق شهر غزه ناکام مانده‌اند.

شبکه المیادین به نقل از یک منبع آگاه نوشت که امروز ارتش اشغالگر در حمله به محله الزیتون از بیش از ۷۰ خودرو نظامی به اضافه یک گروه زرهی پیاده نظام متشکل از حدود ۵۰۰ سرباز استفاده کرده، اما هنوز موفق به نفوذ به این محله نشده است.

برچسب ها: جنگ غزه ، قحطی ، بمباران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار