کد خبر: 1215942
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
رئیس‌جمهور آذربایجان در مراسم تحلیف خود با بیان اینکه «ظاهرا ارمنستان نتایج جنگ دوم قره باغ را فراموش کرده است» تاکید کرد این کشور می‌بایست تمام تعهداتی را که بر عهده گرفته است، به‌طور کامل اجرا کند.

جوان آنلاین: الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان که با پیروزی قاطع در انتخابات برای یک دوره هفت ساله دیگر رهبری این کشور را بر عهده خواهد داشت، امروز (چهارشنبه) در مراسم تحلیف خود گفت: ما در دوران پس از جنگ، موضع اصولی خود را در همه مسائل نشان داده‌ایم. این‌گونه اعلام شد که تمام تعهداتی که ارمنستان بر عهده گرفته است، باید انجام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، وی ادامه داد:، اما با گذشت زمان شاهد بودیم که ادعا‌های ارضی علیه ما دوباره از سوی ارمنستان مطرح شد و آن‌ها نمی‌خواستند از کار‌های زشت خود دست بردارند. به نظر می‌رسد ارمنستان نتایج جنگ دوم قره باغ را فراموش کرده است. شاید کسی به آن‌ها توصیه می‌کرد که به این تعهدات عمل نکنند.

الهام علی‌اف که سال گذشته گروه استقلال منطقه مورد مناقشه قره باغ را سرکوب کرد با کسب ۹۲ درصد آرا برای پنجمین دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته در جمهوری آذربایجان به پیروزی دست یافت.

در پی پیروزی علی‌اف در انتخابات، سران کشور‌هایی از جمله ایران و ترکیه به او تبریک گفتند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی انتخاب مجدد الهام علی‌اف به عنوان ریاست جمهوری آذربایجان را صمیمانه تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد در دوره جدید ریاست جمهوری وی، شاهد ارتقای روابط و مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور باشیم. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه هم با ارسال پیامی، با آرزوی بهترین‌ها برای مردم جمهوری آذربایجان، پیروزی علی‌اف را در انتخابات تبریک گفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار