کد خبر: 1215613
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
وزارت دفاع ارمنستان از کشته شدن دو نظامی خود در گلوله باران نظامیان ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی دو کشور خبر داده است.

 جوان آنلاین:  ارمنستان از کشته شدن دو نیروی نظامی خود در گلوله باران نظامیان جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی سونیاک خبر داد.

براساس بیانیه وزارت دفاع ارمنستان، گزارشهای اولیه از وقوع یک حمله خمپاره‌ای نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان حکایت دارد که باعث کشته شدن دو نظامی ارمنستان و مجروح شدن چندین نفر دیگر شد.

ارمنستان گفته به زودی جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه خواهد کرد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان بعد از ظهر دوشنبه مدعی شدند که نیروهای ارمنستان در خطوط مرزی بین دو کشور آتش بس را نقض کرده‌اند.

خبرگزاری «ای پی ای» گزارش کرد که ارمنستان به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در مسیر «زنگیلان» شلیک کرد و یک نظامی مجروح شد.

وزارت دفاع ارمنستان در واکنش اعلام کرد که ادعای باکو در خصوص نقض آتش بس را در خطوط مرزی بررسی خواهد کرد.

روابط بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۹۱، زمانی که ارتش ارمنستان قره باغ کوهستانی و ۷ منطقه مجاور را اشغال کرد، پرتنش بوده است.

جمهوری آذربایجان بیشتر مناطق را در جریان جنگ در پاییز سال ۲۰۲۰ آزاد کرد. ارتش جمهوری آذربایجان در سپتامبر گذشته نیز عملیات ضد تروریستی را در قره باغ آغاز کرد و موفق به کنترل کامل خان کندی مرکز قره باغ شد.

«سرگئی کوپیرکین» سفیر روسیه در ارمنستان نیز اظهار داشته است: «روسیه قاطعانه آماده است که ایفای نقش فعال در روند صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان را ادامه دهد.»

کوپیرکین ادامه داد: «ما علاقه‌مند به دستیابی به یک راه حل، امضای معاهده صلح و چنین معاهده‌ای هستیم که منافع هر دو طرف را برآورده کند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار