کد خبر: 1215442
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
در نشست خبری جشنواره شهید پیشرفت مطرح شد
دست‌اندرکاران دومین دوره جشنواره شهید پیشرفت توضیحاتی درباره این دوره جشنواره ارائه کردند.

جوان آنلاین: دست‌اندرکاران دومین دوره جشنواره شهید پیشرفت توضیحاتی درباره این دوره جشنواره ارائه کردند.

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر،‌ طی نشست خبری‌ای که امروز  امروز ۲۳ بهمن‌ماه در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت دوسالانه تعریف شده است، افزود: این جشنواره امسال سه حوزه مدنظر قرار داشته تا در ادامه به منتخبان در ۳۰ بهمن‌ماه توسط ریاست عالی بنیاد اهدای جوایز شود.

مهری افزود: حوزه علمی بر اساس ملاک‌هایی که در چارچوب حوزه‌های علمی است، قرار می‌گیرد و از استان‌ها نفرات اول هر محور معرفی شده و در مرحله کشوری داوری شدند. در این حوزه در هر استان چند کاندیدا معرفی و در هر محور یک نفر انتخاب می‌شوند.

دیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در ادامه یادآور شد: بخش دیگر رویداد استارتاپی شاهد است که در استان‌ها توسط بنیاد شهید استان و پارک‌های علم و فن‌آوری انجام  شده است. نفرات اول سطوح فن‌آوری انتخاب شده، در مرحله کشوری داوری در دو روز انجام شده و معرفی خواهد شد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: حوزه بعدی، حوزه هنر است. که در مرکز  دانش‌پژوهان بالغ بر ۶۰۰ نفر داریم و از میان این افراد آثاری انتخاب شده است که در روز مراسم در خدمت آنان خواهیم بود. فعالیت‌هایی در مرکز دانش‌پژوهان داشتیم.

مهری با بیان اینکه حمایت از دستاوردهای علمی ایثارگران بر اساس شاخصهای های نخبگی، سرآمدی و پیشتازی بودند و عزیزان آثار خود را ارائه دادند، خاطرنشان کرد: در واقع  بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ عضو مرکز دانش‌پژوهان داریم. 

وی در ادامه تصریح کرد: بحث دیگر بازدیدهای علمی و تخصصی در حوزه منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین است که خوشبختانه بازتاب خوبی داشت و سومین سالی است که برگزار می‌شود. فعالیت‌های مرکز دانش‌پژوهان با استفاده از ظرفیت فکری این عزیزان در نظر گرفته شده است. ایثارگران عزیز با همه شرایط به این سطح از شأن اجتماعی رسیده‌اند. با تشکیل اتاق فکرها در استان‌ها، همکاری با استان‌ها صورت گرفته است. 

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر افزود: در حال حاضر بیش از ۵۵ محصول دانش بنیانی داریم و درصد هستیم این افراد برند دانش بنیانی خود را ثبت کنند. همکاری میان بنیاد شهید و دانشگاه شاهد برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان این افراد نیز انجام می‌شود. سازمان اقتصادی کوثر برای تجاری‌سازی محصولات، این افراد را حمایت خواهند کردند. 

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: سال گذشته عنوان جشنواره با یاد شهید فخری زاده بوده و در دومین سال با توجه به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، انجام اقدامات تروریستی در کرمان و پاسخ موشکی ایران به تروریست‌ها، یادواره امسال یادواره شهید حسن طهرانی‌مقدم خواهد بود. 

در ادامه، حامد قوام سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این جشنواره به همت کارشناسان بنیاد و کمک گروه داوری برگزار شده است و امیدواریم در دهه فجر به خوبی انجام شود.

وی اضافه کرد: بر اساس گفته امام راحل در رابطه با عملیات طریق القدس، در پیامی فرمودند فتح الفتوح انقلاب، پرورش جوانان در عرصه‌های مختلف انقلاب است و ایثارگران ما در همه عرصه‌ها تاثیرگذار بودند و کشور را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی یاری کردند.

سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: داوری آثار در محور مدرسین حوزه علمیه را بنده انجام داده‌ام.

نوروزی مسئول شاخص سه ارائه دهنده مقالات علمی ادامه داد: بررسی مقالات در حوزه های علمی بررسی شد و اولین مساله کاربردی بودن خروجی‌های علمی است، نکته دوم ضریب استناد، جایگاه فرد در نویسنده بودن مقاله و امتیاز کنفرانس‌ها جزو ملاک‌های بررسی بود. با توجه به نزدیکی امتیازات انتخاب بسیار سخت بود و نسبت ایثارگری فرد نیز در نظر گرفته شد. پس از شناسایی افراد در این جشنواره به نوعی مدیرپروری نیز است.

برچسب ها: شهید ، جشنواره ، پیشرفت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار