کد خبر: 1215221
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
یکی از مسئولان دولتی در نوار غزه با اشاره به نشانه‌های قحطی در این منطقه تاکید کرد که رژیم اشغالگر مانع رسیدن کمک‌ها به شمال غزه می‌شود و مردم در ۴۸ ساعت تنها نصف وعده غذایی دریافت می‌کنند.

جوان آنلاین: «اسماعیل الثوابته» مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه طی سخنانی با اشاره به بحران انسانی فجیع در غزه اعلام کرد که در این جا خانواده‌ها به نصف وعده غذایی در ۴۸ ساعت اکتفا می‌کنند و مردم حتی علوفه و غلات هم پیدا نمی‌کنند.

به گزارش تسنیم، وی در گفتگو با الجزیره اظهار داشت، وضعیت انسانی در شمال نوار غزه از مرحله فاجعه‌بار عبور کرده و برخی خانواده‌ها در ۴۸ ساعت تنها نصف یک وعده غذایی پیدا می‌کنند.

این مسئول در غزه تاکید کرد، ساکنان شمال نوار غزه حتی علوفه و غلات هم پیدا نمی‌کنند و رژیم اشغالگر مانع رسیدن کامیون‌های حامل کمک به شمال غزه می‌شود.

در میان هشدار‌های متعددی که درباره خطر قحطی و گرسنگی در نوار غزه در سایه تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها به این منطقه مطرح شده است، برنامه جهانی غذا جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ساکنان نوار غزه میان گرسنگی و گسترش انواع بیماری‌ها، یک فاجعه انسانی وحشتناک را تجربه می‌کنند.

برنامه جهانی غذا هشدار داد: در سایه جنگی که اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ علیه نوار غزه به‌راه انداخته است، فلسطینیان در این منطقه در معرض خطر قحطی هستند و این تهدید روز به روز بیشتر می‌شود. نوار غزه با بحران‌های متعددی مواجه است که مهمترین آن‌ها کمبود مواد غذایی و مراقبت‌های بهداشتی و نیز خطر فزاینده گرسنگی است. خطر قحطی در غزه روز به روز در حال افزایش است، به‌ویژه برای حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر در شمال نوار غزه که تا حد زیادی از دریافت کمک‌ها محروم هستند. کمک‌های محدودی که به شمال غزه می‌رسد برای جلوگیری از قحطی کافی نیست و این منطقه نیاز فوری به دسترسی سریع و پایدار به کمک‌های انسانی دارد.

برنامه جهانی غذا تأکید کرد: آخرین باری که آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) توانست مواد غذایی را بین ساکنان شمال غزه توزیع کند به تاریخ ۲۳ ژانویه برمی‌گردد.

چند روز قبل دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه گزارش داد: مردم غزه میان یک بحران شدید گرسنگی قرار دارند و اشغالگران به‌روی ایجاد بحران قحطی در غزه متمرکز شده‌اند. در زمان حاضر نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر در استان‌های غزه و شمال این منطقه در معرض خطر مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند. گرسنگی و تشنگی بخشی از سیاست جنایتکارانه رژیم اشغالگر علیه مردم غزه از زمان آغاز نسل‌کشی در این منطقه است و صهیونیست‌ها همه چاه‌های آب آشامیدنی غزه را هدف قرار داده و در تلاش برای نابودی همه عناصر زندگی در این منطقه هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار