کد خبر: 1214510
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
دبیر بخش ویژه قله‌های شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر:
دبیر بخش ویژه «قله‌ها» در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از حضور استادان و هنرمندان خبره در این بخش خبر داد. 

جوان آنلاین: دبیر بخش ویژه «قله‌ها» در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از حضور استادان و هنرمندان خبره در این بخش خبر داد. 
شعیب حسینی‌مقدم، دبیر بخش ویژه «قله‌ها» در توضیح رویکرد حاکم بر این بخش گفت: «قله‌ها» بخش موضوعی شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر است که قلل ایثار، افتخار، پیشرفت، علم، فناوری را دربرمی‌گیرد؛ موضوعاتی، چون مقاومت اسلامی، مفاخر، ورزشکاران و هر آنچه حاکی از رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های گوناگون باشد، ذیل این بخش جای خواهد گرفت. او ضمن اشاره به اهمیت بخش ویژه «قله‌ها» گفت: این بخش برایمان از اهمیت شایانی برخوردار بود؛ به نحوی که حتی جوایز آن نیز با جایزه‌های سایر بخش‌ها متفاوت است؛ هم به لحاظ قدر و اندازه مالی، مبلغ جایزه‌ها بیش از دیگر بخش‌هاست و هم از حیث تعداد جوایز، نسبت به بخش‌های دیگر متمایز است. 
عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما افزود: ما به دو صورت برنامه‌ریزی کردیم تا در بخش ویژه «قله‌ها» شاهد نمایش آثار جدی‌تری باشیم. حالت اول این‌گونه بود که هنرمندان از ابتدا آثار موضوعی و مرتبط خود را به دبیرخانه جشنواره شانزدهم ارسال کردند. در حالت دوم به پیشنهاد بنده، مقرر شد پس از اتمام داوری رشته‌های مختلف، آن دسته از آثاری که به فضای قله‌ها مرتبطند، اما هنرمندان‌شان آن‌ها را به این بخش ارسال نکرد‌ه اند نیز در بخش ویژه «قله‌ها» شرکت کنند. برای این منظور با هنرمندان تماس گرفته و به آن‌ها پیشنهاد شد در صورت تمایل، در بخش موضوعی جشنواره حاضر باشند. به این ترتیب آثار هنرمندان رشته‌هایی، چون تصویرسازی، گرافیک، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و طراحی نیز در بخش «قله‌ها» شرکت داده شد. 
حسینی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داوری این بخش طی روز‌های آینده با حضور امیر عبدالحسینی دبیر کل فجر شانزدهم در کنار هیئت داوران که به زودی اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد، در مجموعه فرهنگی هنری صبا (فرهنگستان هنر) انجام می‌شود. حضور و همراهی امیر عبدالحسینی در کنار داوران این بخش به دلیل آن است که او به عنوان دبیر کل در جلسات داوری تمامی رشته‌ها حضور داشته و به خوبی می‌تواند برآیند آرای مختلف داوران هر رشته را در بخش ویژه قله‌ها ساری و جاری سازد. تلاش کرده‌ایم که ترکیب داوران این بخش، متشکل از استادان خبره کشور، پیشکسوتان هنر‌های تجسمی و جوانان باتجربه این عرصه باشد. این هنرمند در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: مدت‌ها بود که بسیاری از استادان عرصه هنر‌های تجسمی را به عنوان شرکت‌کننده در جشنواره فجر نمی‌دیدیم، اما خوشبختانه امسال در بخش ویژه «قله‌ها» شاهد حضور استادان و هنرمندان خبره هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار