کد خبر: 1214164
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
شهردار تهران:
شهردار تهران با اشاره به دستاوردهای سفرش به چین گفت: قراردادهای ما با شرکت‌های خودروسازی این کشور در بخش‌های مختلف بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد یورو است.

جوان آنلاین:  علیرضا زاکانی روز یکشنبه در صحن شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سفر اخیرش به چین گزارشی ارائه کرد و افزود: ما با یک سری کشورها با برنامه ریزی مشخص ارتباط برقرار کردیم که چین یکی از آنهاست تا از تکنولوژی و سرمایه آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در مرحله اول به ۱۳ شهر چین سفر کردیم و عملا سه قرارداد بسته شد، ادامه داد: خرید ۷۵۱ واگن، یک میلیون دستگاه ون، موتورسیکلت و اتوبوس و موضوع احداث خط ۱۱ متر از جمله این قراردادها بود بعد آن چینی‌ها به تهران آمدند و تفاهمی برای مترو احداث خط ۹ و تونل شهید متوسلیان با آنها انجام شد.

به گفته زاکانی، ساختمان سازی و هتل سازی سر فصل دیگری در خصوص همکاری طرفین است و عدد اولیه ۱۲ میلیارد یورو می‌شد و بعد از آن کارشناسان ما به چین رفتند و برای قرارداد از کارخانجات بازدید و گزارشی در این خصوص ارایه کردند.

وی اظهار کرد: هفته پیش به چین رفتیم و پنج موضوع سرفصل تعریف شد و برای اولین بار به اذعان رییس بانک مرکزی، قرار شد چین تحویل مالی و سرمایه گذاری کند که چیزی بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد یورو کل ارتباط و تعامل است.

زاکانی یادآور شد: تعهدات دولت خرید ۷۹۱ واگن بود و مقدمات فاینانس را هم در این بخش انجام داد، کاری که ۶ سال انجام نشده بود با همت دولت سیزدهم صورت گرفت که جای تقدیر دارد.

وی در خصوص بارش‌های اخیر و آمادگی شهرداری تهران برای خدمات رسانی هم گفت: برای برف روبی با افتخار حدود ۲۱ هزار نیروی خدمات شهری تلاش و کوشش کردند و با یک برنامه ریزی خوب و مجاهدت کارها به خوبی انجام شد بطوریکه مدیرانی داشتیم‌ که ۴۸ ساعت نخوابیدند، که جا دارد از همه تشکر کنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار