کد خبر: 1213829
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه به اتفاق اعضای هیئت دولت به هرمزگان رفت و علاوه بر احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان، ۱۵۷ پروژه حوزه صنعت و انرژی را افتتاح کرد، از ۳۲ طرح بهداشتی-درمانی بهره‌برداری کرد و مهم‌تر از آن جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین به متقاضیان هرمزگانی برپا شد
جوان آنلاین: سیزدهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی با ۱۲ بهمن و آغاز دهه فجر همزمان شد. روزی که رئیسی به اتفاق اعضای هیئت دولت به هرمزگان رفت و طی آن علاوه بر احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان، ۱۵۷ پروژه حوزه صنعت و انرژی را افتتاح کرد. در این سفر ۳۲ طرح بهداشتی-درمانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین به متقاضیان هرمزگانی برپا شد. 
دکتر سیدابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، در مراسم «جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی» در این استان ضمن تبریک دهه فجر تصریح کرد: امروز در این مراسم شاهد دو رویداد مهم هستیم که باعث خرسندی است؛ اول جشن احیای ۶۱۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و دوم جشن صدور ۱۲ هزار مجوز صیادی به صیادان منطقه که بعضی از آن‌ها بیش از ۲۰ سال به دنبال کسب این 
مجوز بودند. 
رئیس‌جمهور اظهار داشت: نهضت احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در این دولت بسیار خوب دنبال شده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و می‌توان گفت استان هرمزگان در این زمینه رتبه برتر دارد، چنان که شاهدیم امروز کارخانه‌ای که از سال ۹۷ به تعطیلی کشانده شده بود، احیا شده و در مدار تولید قرار گرفته است. وی تأکید کرد: قطعاً «تولید» رشد اقتصادی به همراه دارد که همه این‌ها به ایران قوی می‌انجامد. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست، تصریح کرد: آنچه که رهبری به همه ما توصیه می‌کنند، آن است که برای استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و رشد تولید تلاش کنیم؛ محور همه این موارد تولید است. اگر تولید در کشور رونق پیدا کند رشد اقتصادی ۸ درصد و استقلال اقتصادی حاصل می‌شود. 
 
 افتتاح ۱۵۷ پروژه حوزه صنعت و انرژی
رئیس‌جمهور همچنین در مراسم افتتاح ۱۵۷ طرح حوزه صنعت و انرژی در استان هرمزگان اظهار داشت: افتتاح این واحد‌ها گام مهمی در جهت ارتقای استقلال اقتصادی کشور است. ما این روز‌ها استقلال سیاسی کشور را جشن می‌گیریم، اما یکی از جلوه‌های مهم استقلال کشور، استقلال اقتصادی است. آنچه امروز افتتاح شد جلوه مهمی از ما می‌توانیم است و شما نشان دادید که می‌توانید. 
دکتر سیدابراهیم رئیسی با شکرگزاری به درگاه خداوند متعال برای آنکه در چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی و گام‌های بلند در مسیر پیشرفت ایران اسلامی هستیم، تصریح کرد: امروز عنوان ایران پیشرفته و فناور زیبنده ایران اسلامی است. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به آغاز بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه و طرح در حوزه‌های صنعتی و انرژی اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها، پروژه بزرگ نیروگاه اتمی در سیریک است که توسط رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام شد. احداث این نیروگاه ۵ هزارمگاواتی به عنوان یک زیرساخت برای اقتصاد و پیشرفت کشور بسیار مهم است و امیدواریم به دست توانای مهندسان، کارگران و فعالان در این عرصه بتواند هر چه سریع‌تر به مدار بیاید و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. رئیس‌جمهور با قدردانی از همه کسانی که برای اجرای این پروژه‌ها تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: افتتاح این واحد‌ها گام مهمی در جهت ارتقای استقلال اقتصادی کشور است. ما این روز‌ها استقلال سیاسی کشور را جشن می‌گیریم، اما یکی از جلوه‌های مهم استقلال کشور، استقلال اقتصادی است؛ آنچه امروز افتتاح شد جلوه مهمی از ما می‌توانیم است و شما نشان دادید که می‌توانید. 
 
 بهره‌برداری از ۳۲ طرح بهداشتی-درمانی
دکتر سیدابراهیم رئیسی همچنین عصر پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، به صورت برخط و از طریق ویدئوکنفرانس از ۳۲ پروژه بهداشتی-درمانی در استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۴ میلیارد تومان شامل مرکز بهداشتی و درمانی، خانه بهداشت، پایگاه سلامت، اورژانس هوایی، تجهیزات درمانی و ام‌آر‌آی بهره‌برداری کرد. همچنین فاز جدید ۱۱۲ تختخوابی بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. فاز جدید این بیمارستان که عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۰ و با شروع دولت مردمی آغاز شده بود، با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل شد و با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسیده، شامل بخش‌های مختلف اتاق عمل، آی‌سی‌یو، آنکولوژی و اورژانس است. با افتتاح این فاز ظرفیت تخت‌های بیمارستان کودکان بندرعباس از ۱۳۴ تختخواب به عدد ۲۴۶ رسید. 
 
جزایر سه‌گانه جزءلاینفک ایران
حضور در اجتماع مردم استان هرمزگان، از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به بندرعباس بود. رئیسی در این دیدار طی سخنانی گفت جزایر سه‌گانه جزءلاینفک جمهوری اسلامی ایران هستند و همواره بر این مسئله تأکید داشته و داریم. هرکس در هر کجا سخن دیگری بر زبان یا قلم جاری کرده باید آن را جبران کند، چرا که اسناد قطعی و قابل‌استناد و سوابق موجود همواره حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر را تأیید و مورد تأکید قرار داده و می‌دهند. 
دکتر سیدابراهیم رئیسی با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح مقتدر کشورمان که برای منطقه خلیج فارس و همه کشور‌های حاشیه آن امنیت‌آفرینی می‌کنند، افزود: نیرو‌های مسلح ایران هرکجا که باشند امنیت‌آفرین هستند و حضور نیرو‌های بیگانه در هر منطقه‌ای فقط باعث تهدید و اخلال در امنیت است. وی با تأکید بر سابقه همزیستی مسالمت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران با همه همسایگان و کشور‌های منطقه اظهار داشت: جزایر سه‌گانه جزءلاینفک جمهوری اسلامی ایران هستند و همواره بر این مسئله تأکید داشته و داریم. هرکس در هر کجا سخن دیگری بر زبان یا قلم جاری کرده باید آن را جبران کند، چرا که اسناد قطعی و قابل‌استناد و سوابق موجود همواره حاکمیت ایران بر این جزایر را تأیید و مورد تأکید قرار داده و می‌دهند. رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به مسئله وحدت در کشور افزود: وحدت و انسجام میان شیعه و سنی در استان هرمزگان مثال‌زدنی و تأکید رهبر انقلاب هم حفظ این انسجام است. دشمن وحدت را نمی‌پذیرد، اما بدانید پیشرفت کشور در گرو وحدت و انسجام خواهد بود. 
 
 تحویل ۱۴ هزار واحد مسکونی به متقاضیان
دکتر سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در «جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین» در استان هرمزگان با بیان اینکه این جلسه به لطف حضور همه اعضای خانواده‌ها خصوصاً کودکان، بسیار جلسه باشکوه و دلنشینی است، تصریح کرد: موضوع این جلسه مسرت‌بخش و سرورآفرین نیز مسکن و زمین است که برای خانواده‌ها مهم است و دولت خودش را موظف می‌داند با امکانات و ظرفیت‌های موجود در کشور این نیاز خانواده‌ها را مرتفع کند. 
رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تحویل ۶ هزار واحد مسکونی به متقاضیان در گذشته و تحویل ۱۴ هزار واحد مسکونی در این سفر و نیز تحویل ۱۱ هزار قطعه زمین افزود: تلاش دولت در زمینه تأمین نیاز مردم به مسکن در شهر‌ها و روستا‌ها با قوت ادامه خواهد یافت، چرا که رفع این نیاز برای مردم آرامش ایجاد می‌کند. رئیسی همچنین با اشاره به طرح احداث دو شهرک ساحلی خلیج‌فارس و مکران در استان هرمزگان و تأثیر آن‌ها در توسعه استان اظهار داشت: خوشبختانه در هرمزگان با یک موفقیت بزرگ در زمینه تحقق مصوبات سفر اول دولت به استان در حوزه سلامت، مسکن، صنعت، انرژی و راه‌های مواصلاتی مواجهیم که با همت جهادی مسئولان استان به دست آمده و فقط بخش کمی از این مصوبات باقی مانده که در دست اقدام است. دکتر رئیسی در ادامه اظهار داشت: کسانی که منتظرند بیگانگان بیایند و مشکلات را حل کنند، بدانند که بیگانگان هیچ‌کجا مشکلی را حل نکردند که ایران دومین جا باشد. تجربه نشان داده که گره‌ها باید به دست توانای ملت و جوانان کشور گشوده شود. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم فرمودند که در کشور مشکلی نداریم که حل نشود و راه‌حل همه مشکلات هم در درون کشور است. 
رئیس‌جمهور در دومین روز از سفر استانی به هرمزگان، صبح دیروز جمعه با حضور در منطقه یکم دریایی صاحب‌الزمان در بندرعباس، از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کرد. 
رئیس‌جمهور در این نمایشگاه از آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های فناورانه و دانش‌بنیان نیروی دریایی سپاه از جمله شناور‌های تندرو و موشک‌انداز نسل جدید نیروی دریایی سپاه، موشک‌های دریایی با برد‌های بیش از ۷۵۰ کیلومتر، پهپاد‌های دریایی برد بلند موشک‌انداز، بمب‌افکن، شناسایی و انهدامی، سامانه‌های راداری و جنگ الکترونیک و زیرسطحی‌های هوشمند و مدیریت‌پذیر از راه‌دور بازدید کرد.
رئیسی همچنین از شناور پیشرفته و کاملاً ایرانی شهید سلیمانی و شناور شهید ابومهدی المهندس که به تازگی به نیروی دریایی سپاه الحاق شد نیز بازدید کرد. رئیس‌جمهور در جریان بازدید از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران در سخنان کوتاهی با بیان اینکه پیام این نمایشگاه برای مردم عزیز ما، «ما می‌توانیم» و برای دشمن این است که شما هرگز نخواهید توانست، تصریح کرد: آنچه ما در این سال‌ها از دشمن دیدیم این است که هر کاری علیه کشور ما از دست آن‌ها بربیاید، انجام می‌دهند. امروز دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد، چون می‌داند که نیرو‌های ما، قدرتمند و توانمند هستند. امروز توانایی نظامی، علمی و فناوری برای کشور ایجاد شده است. 
 
 کسی قلدری کند، جواب محکمی خواهد گرفت
رئیس‌جمهور همچنین پیش‌ازظهر جمعه در اجتماع پرشور مردم میناب با تأکید بر اینکه در گذشته با ایران اسلامی با زبان تهدید سخن می‌گفتند و به گزینه‌های نظامی اشاره می‌کردند، گفت: امروز دیگر این سخن را نمی‌شنوید که «همه گزینه‌ها روی میز است» بلکه آن‌ها می‌گویند ما قصد درگیری با ایران را نداریم. ما جنگی را آغاز نخواهیم کرد، اما اگر نیروی ظالمی بخواهد برای ما قلدری کند، جواب محکمی به او خواهیم داد. 
سید ابراهیم رئیسی در این دیدار، با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر به مردم متدین، انقلابی، پرتلاش و شهیدپرور این شهرستان اظهار داشت: دهه فجر یادآور رشادت، ایستادگی، مقاومت و سلحشوری مردمی است که برای یک تحول و شکل دادن به یک حرکت عظیم تمدن‌ساز به‌پاخاستند و تلاش کردند و در این راه شهدا و جانبازانی تقدیم کردند. 
دکتر رئیسی با تأکید بر اینکه قدرت نظامی ایران در منطقه برای هیچ کشوری تهدید نبوده و نیست، گفت: قدرت جمهوری اسلامی امنیت‌ساز است و کشور‌های منطقه می‌توانند به این قدرت اتکا و اعتماد کنند. 
رئیس‌جمهور ابزار نظامی را بخشی از توان جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: آنچه این قدرت را شکل می‌دهد قدرت ایمان و ایستادگی در برابر دشمن است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی‌ها ما را مورد ملامت قرار می‌دهند که چرا این سفر‌های استانی انجام می‌شود، گفت: ما این راه را برگزیدیم، چرا که برکات بسیاری در این مسیر وجود دارد. من اگر فرصت کنم حتی به برخی روستا‌ها و بخش‌ها نیز سفر خواهم کرد، زیرا دیدن مشکلات از نزدیک، در پیگیری مسائل و تصمیم‌گیری‌ها مؤثر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار