کد خبر: 1212037
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰

بهره‌برداری از بنادر‌چندمنظوره سیریک و ابوموسی و پنج اسکله شناور به عنوان طرح‌های شاخص دریایی و بندری در دومین سفر رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح طرح‌های بندری و دریایی آماده بهره‌برداری در دومین سفر رئیس‌جمهوری به استان گفت: بندر چندمنظوره سیریک در شرق استان دارای ۵/۵۱ هکتار پسکرانه و ۳۴ هکتار مساحت حوضچه است. حسین عباس‌نژاد با بیان اینکه بندر سیریک در شرق استان به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر پس از بندر شهید رجایی محسوب‌می‌شود، افزود: افزایش ظرفیت عملیاتی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بنادر کوچک، رونق اقتصادی شهر‌های ساحلی، توسعه فعالیت‌های دریا پایه و پیشران حوزه اقتصادی ازجمله مزایای آن به شمار می‌رود. وی از امتیاز‌های راهبردی این بندر نیز به قرار گرفتن در رأس‌الخط خلیج‌فارس و دریای عمان، داشتن فاصله ۵۷ مایلی با بندر خصب عمان، نزدیکی به معادن با کیفیت شن و ماسه و ظرفیت کابوتاژ آن‌ها به جزایر استان و صادرات به عمان و وجود جاذبه‌های گردشگری و توریستی اشاره کرد. این مسئول در خصوص دومین طرح شاخص آماده بهره‌برداری به بندر ابوموسی اشاره کرد و افزود: این بندر چندمنظوره شامل ساختمان مرجع دریایی، کریدور مسافری، اسکله‌ها و دیوار پیرامونی است.
عباس‌نژاد ادامه داد: این طرح مردم‌محور با رویکرد اشتغال پایدار، توسعه بنادر کوچک و رونق بخشی به اقتصاد و معیشت ساحل‌نشینان دارای ۱۷ هکتار وسعت و ۵/۶ متر آبخور است که می‌تواند پذیرای شناور‌های ۷ هزار تنی باشد. به گفته وی، بندر ابوموسی به‌عنوان یک طرح پیشران در حوزه اقتصادی است که قابلیت پشتیبانی حمل بار و مسافر دارد و می‌تواند در آینده مبدأ صادرات محموله‌های شیلاتی به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس باشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به نصب یک پست اسکله شناور و یک فروند رمپ در این بندر افزود: ساختمان مرجع دریایی این بندر نیز به ارتفاع ۲۵ متر در چهار طبقه آماده بهره‌برداری است. عباس‌نژاد در خصوص سومین طرح آماده بهره‌برداری به پنج اسکله شناور شامل سه اسکله بنادر کنک، مقام و بندرلنگه (غرب هرمزگان) و دو اسکله نیز در مناطق گردشگری جزیره قشم اشاره کرد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار