کد خبر: 1210090
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد :
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۴ بنای ویلایی غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آمل قلع و قمع شد.

به گزارش جوان آنلاین مازندران ، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه ساخت‌وساز در اراضی روستایی تابع احکام و مقررات خاص مربوط به اراضی روستایی است، گفت: بر اساس ماده ۳ قانون حفاظت از اراضی کشاورزی ۴ مورد قلع وقمع به مساحت حدود هزارمتر مربع در شهرستان آمل انجام شد.  


وی با اشاره به قلع وقمع ۴ ساختمان ویلایی به مساحت حدود هزارمتر مربع در شهرستان آمل، بیان کرد: با صدور دستور دادستان شهرستان آمل، اکیپ اجرای احکام قضائی رئیس‌ امور اراضی، واحد حقوقی و گشت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و رئیس و کارشناس اراضی مرکز جهاد کشاورزی سورک با همراهی عوامل نیروی انتظامی کلانتری علاوه بر حضور در روستای کراتی از بخش مرکزی، اقدام به تخریب مستحدثات غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب روستا کردند.
 
رئیس کل دادگستری مازندران با تأکید بر اینکه این تخلفات و تغییر کاربری‌ها و احداث غیرمجاز بنا در اراضی کشاورزی منجر به هدر رفت سرمایه و وقت مالک و همچنین سرمایه بیت‌المال و انفال می‌شود، افزود: مردم پیش از ساخت بنا، مجوز‌های مورد نیاز را اخذ کنند و با ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی سرمایه خود را هدر ندهند.
 
اکبری اظهار کرد: سودجویان زمین از بی‌اطلاعی و نداشتن آگاهی مردم سوءاستفاده کرده و نسبت به قطعه‌بندی و فروش اراضی کشاورزی و زراعی به خریداران ناآگاه از قوانین اقدام می‌کنند و در پی آن شاهد افزایش تخلفات در این‌گونه اراضی خواهیم بود.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم پیش از خرید اراضی کشاورزی حتما از کارشناسان امور اراضی مدیریت‌های جهاد کشاورزی در سراسر استان مشاوره بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر