کد خبر: 1207339
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
تحلیلگران صهیونیست با اشاره به تشدید درگیری ها در جبهه لبنان با فلسطین اشغالی اعلام کردند که رژیم اسراییل از کنترل حزب الله بر منطقه الجلیل نگران است.

جوان آنلاین: «ناحوم برنیاع» تحلیلگر ارشد رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به تحولات لبنان و شمال فلسطین اشغالی گفت: آیا حسن نصرالله دبیر کل حزب الله قصد دارد که در الجلیل اقدامی مشابه السنوار در اطراف غزه انجام دهد؟

به گزارش فارس، برنیاع در پاسخ این سئوال به نقل از یک مسئول امنیتی این رژیم آورده است که بله این کار را انجام خواهد داد و در شهرک های صهیونیست نشین مرزی مستقر شده و از آن بیرون هم نخواهد رفت، به ویژه اوضاع جغرافیایی غزه و مرز لبنان کاملا متقاوت است زیرا الجلیل منطقه کوهستانی است و ارتش اسرائیل به سختی خواهد توانست شهرک‌ها را پس بگیرد.

این تحلیلگر با اشاره به سفر خود به شهرک صهیونیستی المطله در مرز با لبنان، از آتش روزانه به سمت این شهرک خبر داده و به نقل از «دیوید زولای» رئیس شورای محلی این منطقه صهیونیست نشین آورده است: شب هنگام حملات انجام شده را می‌شماریم و می‌خوابیم و صبح روز بعد اوضاع مشابه داریم و تغییری ایجاد نمی شود.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه بدترین سناریو را عدم بازگشت ساکنان شهرک های شمال فلسطین اشغالی برشمرده است.

«عومیر دوستری» تحلیلگر مرکز راهبردی و امنیت رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به اقدامات حزب الله در ایجاد تونل در مرز با فلسطین اشغالی؛ آن را در راستای گام حزب الله برای کنترل بر الجلیل دانست و گفت که دبیرکل حزب الله لبنان در سال ۲۰۱۲ از طرح ورود به این منطقه سخن گفته است.

یکی دیگر از تحلیلگران صهیونیست به نام «شاپرا» هم به رسانه «اسرائیل هیوم» گفت: طرح عملیاتی حزب الله شامل حمله شدید موشکی به زیر ساخت‌های راهبردی در مناطق حیفا و شمال، تل آویو، مرکز و حتی دیمونا در جنوب است که این اوضاع، اسرائیل را مشغول خواهد کرد و حزب الله فرصت خواهد یافت تا طرح خود یعنی کنترل بر الجلیل را اجرایی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار