کد خبر: 1206423
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰

جوان آنلاین: در حالی وحدت در میان اصلاح‌طلبان قربانی سیاه‌نمایی و انزوای برخی طیف‌های این جریان می‌شود که اردوگاه اصولگرایی استراتژی وحدت برای مشارکت حداکثری را در پیش گرفته است.
به گزارش راه‌دانا، با نزدیک شدن به رقابت‌های انتخاباتی اسفند ماه، کش‌وقوس‌های احزاب برای صف‌بندی سیاسی در انتخابات در حال افزایش است، با این حال، اما هنوز نمی‌توان درباره آرایش سیاسی جناح‌ها به طور قطعی اظهارنظر کرد، چراکه ممکن است تا آخرین لحظه، نحوه آرایش سیاسی جریانات حزبی برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی تغییر کند.
این میان، اما آنچه مسلم است تلاش دو جریان اصلی اصولگرا و اصلاح‌طلب برای کسب بیشترین کرسی در مجلس شورای اسلامی و احتمالاً رأی‌آوری چهره‌های مورد حمایت آن‌ها در خبرگان رهبری خواهد بود.


استراتژی وحدت در اردوگاه اصولگرایی
اصولگرایان بدون شک چالشی با عنوان تحریم یا قهر انتخاباتی ندارند، از این رو با استراتژی وحدت به دنبال مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو هستند.
اصولگرایان همواره بر مشارکت انتخاباتی و حضور همه طیف‌ها پای صندوق رأی تأکید کرده‌اند، اما اینکه هنوز از آرایش سیاسی خود برای انتخابات پیش رو پرده‌برداری نکرده‌اند، به علت تفاوت سلایق در درون این گفتمان است که نمی‌توان از آن به عنوان دعوای جناحی یاد کرد.
در نهایت چنانچه اصولگرایان با یک لیست وارد رقابت‌های انتخاباتی نشوند، می‌توانند با دربر‌گیری سلایق مختلف مشارکت حداکثری را رقم بزنند و چهره‌های کارآمد را روانه مجلس کنند.


«مشارکت انتخاباتی اصلاحات» قربانی سیاه‌نمایی و انزوا
در سوی دیگر رقابت‌های انتخاباتی، اما اردوگاه اصلاحات با اختلافات و تنش‌های درون‌حزبی ریشه‌دارتری دست و پنجه نرم می‌کند.
گروهی از تندرو‌ها و رادیکال‌های این جریان معتقدند نباید در انتخابات شرکت کرد و رویه تحریم انتخاباتی را در پیش گرفته‌اند و البته برای تحمیل باور خود به جامعه نیز از تریبون برخی رسانه‌های زنجیره‌ای استفاده می‌کنند تا با سیاه‌نمایی و وانمود اینکه رأی مردم تأثیری در بهبود اوضاع نخواهد داشت، مانع مشارکت حداکثری شوند.
در کنار این جریان، طیف دیگری از اصلاح‌طلبان که با عنوان اصلاح‌طلبان اعتدالی و میانه‌رو شناخته می‌شوند، راهی جز صندوق رأی را در برابر خود نمی‌بینند و تنها راه بازگشت به قدرت را در انتخابات و مشارکت سیاسی جست‌وجو می‌کنند. جریان قربانی اختلافات درون‌حزبی، راهی جز ارائه یک لیست ندارد که آن هم نمی‌تواند سلایق مختلف در این جریان سیاسی را نمایندگی کند.
در کنار این دو طیف اصلاح‌طلب برخی هم دچار انزوا و سرخوردگی از گذشته اصلاح‌طلبان شده‌اند و اساساً نه بنای مشارکت در انتخابات دارند و نه در پازل تحریم انتخاباتی بازی می‌کنند و تنها سکوت و گوشه‌نشینی را در پیش گرفته‌اند.
حال باید منتظر صف‌بندی نهایی جریان‌های سیاسی برای انتخابات اسفند ماه بود تا روشن شود کدام جریان برای بهبود معیشت مردم همت پیشه خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار