کد خبر: 1204588
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
بیش از نیمی از ورزشکاران کاروان اعزامی کشورمان برای اولین بار بود که در بازی‌های پاراآسیایی شرکت می‌کردند و در واقع ۱۱۳ نفر از ورزشکاران اعزامی، یعنی ۵۴ درصد کاروان اولین حضورشان را در پاراآسیایی تجربه کردند

جوان آنلاین: ورزشکاران کاروان فرزندان ایران بعد از درخشش در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و ایستادن در جایگاه تاریخی دوم و پشت سر گذاشتن مدعیانی، چون ژاپن و کره‌جنوبی از همین حالا خود را برای رویارویی با رقبای جهانی در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌کنند. ورزشکاران جانباز و توانیاب ایران که همیشه شایستگی‌های خود را ثابت کرده‌اند، می‌خواهند با یک برنامه‌ریزی دقیق و درست پا به آوردگاه پاریس بگذارند و در آنجا هم چشم‌ها را به عملکرد خودشان خیره کنند.
در همین خصوص معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک از تدوین راهبرد و سیاست‌های این کمیته در راستای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد. سعید سلگی با اشاره به افتخار‌آفرینی ورزشکاران جانباز و توانیاب کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: «بیش از نیمی از ورزشکاران کاروان اعزامی کشورمان برای اولین بار بود که در بازی‌های پاراآسیایی شرکت می‌کردند و در واقع ۱۱۳ نفر از ورزشکاران اعزامی، یعنی ۵۴ درصد کاروان اولین حضورشان را در پاراآسیایی تجربه کردند. از نکات قابل ذکر و باارزش کاروان کشورمان، توجه و حمایت ویژه از بانوان ورزشکار و استفاده از ظرفیت‌های موجود بود که در این حوزه هم بانوان توانمند کشورمان با کسب ۱۴ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۷ برنز با مجموع ۴۳ مدال نقش بسزایی در کسب این افتخار تاریخی داشتند.»
حضور پرقدرت در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از جمله اهداف کمیته ملی پارالمپیک است که سلگی در این خصوص گفت: «با توجه به مدت زمان محدود باقیمانده تا بازی‌های پارالمپیک، راهبرد و سیاست‌های کمیته ملی پارالمپیک در راستای بازی‌های پارالمپیک تدوین شده و پس از تأیید هیئت اجرایی به فدراسیون‌های ورزشی تحت پوشش ابلاغ می‌شود. همچنین جلسات شورای فنی رشته‌های مختلف ورزشی در حال برگزاری است و در برخی رشته‌ها اردو‌های آماده‌سازی تیم‌های ملی آغاز شده و در سایر رشته‌ها نیز اردو‌های آماده‌سازی به زودی برگزاری می‌شود. امیدوار هستیم با تلاش و سختکوشی دست‌اندرکاران ورزش پارالمپیک، شرایط آماده‌سازی تیم‌ها به نحو احسن انجام و تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ لیست نهایی نفرات اعزامی مشخص شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار