کد خبر: 1204151
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
استارت مسابقات قهرمانی کشور روز گذشته با برگزاری مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵ و ۹۷‌زده شد که در وزن ۵۷ کیلوگرم ۳۲، در وزن ۶۵ کیلوگرم ۳۳ و در وزن ۹۷ کیلوگرم ۳۶ آزادکار حضور داشتند.
شمیم رضوان

جوان آنلاین: اولین مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس با استقبال قابل توجهی از سوی کشتی‌گیران سراسر کشور مواجه شد، به‌طوری‌که این دوره از مسابقات قهرمانی کشتی آزاد با ثبت پذیرش ۳۲ تیم همراه بود و در مجموع ۳۴۴ آزادکار راهی ساری شدند تا طی سه روز برای کسب عنوان و صعود به مرحله دوم چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ به رقابت بپردازند. رقابت‌هایی که نظارت فنی آن را محسن کاوه سرمربی تیم کشتی آزاد، غلامرضا محمدی سرمربی جوانان و اباذر اسلامی به‌عنوان ناظران فنی به عهده دارند.
استارت مسابقات قهرمانی کشور روز گذشته با برگزاری مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵ و ۹۷‌زده شد که در وزن ۵۷ کیلوگرم ۳۲، در وزن ۶۵ کیلوگرم ۳۳ و در وزن ۹۷ کیلوگرم ۳۶ آزادکار حضور داشتند.
این در حالی بود که افزایش شایعات در خصوص مصدومیت شماری از نامداران کشتی، حضور آنان را در پیکار‌های قهرمانی بزرگسالان کشور در هاله‌ای از ابهام قرار داده بود.
تأکید فدراسیون برای حضور تمام مدعیان در قهرمانی کشور موجب شده ترس از باخت در این رقابت‌ها به کابوس این روز‌های برخی از ستارگان نامدار تبدیل شود، خصوصاً آن‌ها که با مصدومیت دست به گریبان بودند.
نفراتی، چون گلیج، دارنده برنز قهرمانی جهان که درخواست معافیت از حضور در مرحله نخست انتخابی را داده بود، اما مورد موافقت قرار نگرفت تا نفر سوم جهان لنگان‌لنگان روی تشک برود، چراکه گفته می‌شود رئیس فدراسیون دستور صادر کرده غایبان این مسابقات جایی در چرخه انتخابی تیم ملی نداشته باشند. تهدیدی که باعث شد آزادکاران فکر غیبت در قهرمانی کشور را از سر بیرون کنند، اما حضور لنگ‌لنگان گلیج روی تشک پایان خوشی را برای نفر سوم جهان به دنبال نداشت. او در نخستین مبارزه وزن ۹۷ کیلوگرم برابر سیدمحمدحسن دهبان‌پور از خوزستان روی تشک رفت، اما در میانه کار از کشتی انصراف داد و شکست را پذیرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار