کد خبر: 1204087
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
مازوت سوزی در نیروگاه بندرعباس در جاده بندرعباس به بندر شهید رجایی باعث شکل گیری چتری از آلودگی این نیروگاه بر فراز منطقه غربی این شهر، صنایع و روستا‌های پیرامونی شده است.

جوان آنلاین، فصل سرد که فرا می‌رسد، مازوت سوزی در نیروگاه بندرعباس نیز آغاز می‌شود و همه کسانی که در محور بندرعباس به بندر شهید رجایی تردد می‌کنند، چتری از آلودگی ناشی از مازوت سوزی در این نیروگاه را در این منطقه می‌بینند که بر فراز غرب شهر بندرعباس، روستا‌ها و صنایع مستقر در این منطقه قرار گرفته است.

به گزارش فارس، نیروگاه بندرعباس دارای توان مصرف گاز و مازوت است که با کمبود در تأمین گاز برای این نیروگاه، عملا مازوت سوزی در دستور کار قرار می‌گیرد و از آن جا که این نیروگاه در تأمین برق جنوب کشور و نیز برق فولادساز‌های پیرامونی نیز بسیار نقش دارد، با سوخت جایگزین (مازوت) به کار خود ادامه می‌دهد و آلودگی ناشی از مازوت سوزی این نیروگاه در منطقه به چشم دیده می‌شود.

دو روز پیش ئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز معرفی ۱۴ نیروگاه برق کشور که مازوت مصرف می‌کنند، نام نیروگاه بندرعباس را هم برده بود و اعلام کرد که در سال گذشته نیز این نیروگاه (بندرعباس) مازوت سوزی داشته است.

محیط زیست هرمزگان نیز هرگاه نامی از واحد‌های آلاینده استان به میان می‌آید، نام نیروگاه بندرعباس را در صدر آلاینده‌ها اعلام می‌کند و حبیب مسیحی تازیانی تاکنون چندین بار از نیروگاه بندرعباس به عنوان یکی از آلاینده‌ترین صنایع استان نام برده است.

از سوی دیگر مردم از مسؤولان این نیروگاه انتظار دارند تا با پذیرفتن نقش خود در آلایندگی منطقه غرب بندرعباس که اثرات سویی بر جسم و جان مردم بر جای گذاشته، از طریق همفکری با نخبگان علمی و شرکت‌های دانش بنیان، فیلتر‌هایی بر سر برج‌های خروج گاز این نیروگاه طراحی و نصب کنند که حداقل، آلایندگی کمتری را وارد محیط سازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار