کد خبر: 1203541
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
نماینده پارلمان انگلیس روز یکشنبه در مصاحبه‌ای رای اخیر این کشور به قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه را مایه شرمساری توصیف کرد.

جوان آنلاین: «مجازات جمعی که اسرائیل در غزه مرتکب می‌شود، جنایت جنگی به شمار می‌آید». این صحبت‌های «کلودیا ویب» نماینده پارلمان انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره است.

به گزارش فارس، طی بیش از دوماه حملات گسترده اسرائیل به باریکه غزه، حدود ۱۸ هزار فلسطینی به خاک و خون کشیده شده و حدود ۵۰ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. اکثر کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه هستند، اما آمریکا قاطعانه با آن مخالفت کرده و انگلیس نیز با اسرائیل و واشنگتن همراهی کرده است.

بامداد شنبه بود که قطعنامه آتش‌بس فوری در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد. از ۱۵ عضو شورای امنیت، ۱۳ عضو به آن رای مثبت دادند و انگلیس نیز به آن رای ممتنع داد، اما آمریکا با وتوی این قطعنامه، مانع از تصویب آن شد. وب در ادامه مصاحبه خود با الجزیره، رای ممتنع انگلیس به قطعنامه آتش‌بس را مایه شرمساری توصیف کرد و خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد.

رژیم صهیونیستی بار‌ها اذعان کرده است که فشار‌های بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه در حال افزایش است، اما اسرائیل به پشتوانه آمریکا، همچنان به حملات گسترده خود به غزه ادامه می‌دهد.

آمریکا علاوه بر حمایت از رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی، به تامین تسلیحات مورد نیاز این رژیم نیز می‌پردازد.

پنتاگون روز گذشته خبر داد که دولت بایدن با استفاده از اختیارات اضطراری، بیش از ۱۴ هزار گلوله تانک برای اسرائیل ارسال کرده است.

رژیم صهیونیستی می‌گوید که حملات همه جانبه به غزه در پاسخ به حمله روز هفتم اکتبر حماس به نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست اطراف غزه است اگر چه کلودیا وب معتقد است که این حمله، به رژیم صهیونیستی این حق را نمی‌دهد که به ارتکاب جنایت جنگی و کشتار بی‌گناهان بپردازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار