کد خبر: 1203405
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
«قاتلان ماه کامل» بهترین فیلم منتخب از سوی هیئت ملی نقد شد و لیلی گلادستون و پل جیاماتی جوایز بهترین بازیگری را به خانه بردند.

جوان آنلاین: هیئت ملی نقد امریکا «قاتلان ماه کامل» را به عنوان بهترین فیلم برگزید.
«قاتلان ماه کامل» بهترین فیلم منتخب از سوی هیئت ملی نقد شد و لیلی گلادستون و پل جیاماتی جوایز بهترین بازیگری را به خانه بردند.
با دریافت این جایزه از سوی اسکورسیزی در بخش کارگردانی، اینک او با دیوید لین فیلمساز افسانه‌ای که چهار بار برنده این جایزه شده و بیشترین برد در بین کارگردانان تاریخ را از این جوایز در کارنامه دارد، برابری می‌کند. جالب این است که برندگان این جوایز معمولاً کمترین همپوشانی را با برندگان اسکار در میان تمام دسته‌های اصلی دارند و آخرین بار اسکورسیزی برای «رفتگان» (۲۰۰۶) در هر دو جایزه برنده شد.
در طول ۳۰سال گذشته، برنده بهترین فیلم هیئت ملی نقد معمولاً نامزدی اسکار بهترین فیلم را نیز دریافت کرده است. «او» (۲۰۱۳) اسپایک جونز، «مکس دیوانه: جاده خشم» جورج میلر (۲۰۱۵) و دنباله پرفروش سال گذشته «تاپ گان: ماوریک» جوزف کوشینسکی با بازی تام کروز از جمله این موارد بوده است.
جایزه بازیگری هیئت ملی نقد امریکا به پل جیاماتی برای فیلم کمدی- درام «دارندگان» ساخته الکساندر پین رسید. دو برنده این بخش در دهه گذشته که موفق به کسب اسکار هم شده‌اند: کیسی افلک برای «منچستر کنار دریا» (۲۰۱۶) و ویل اسمیت برای «شاه ریچارد» (۲۰۲۱) بوده‌اند، اما برندگان قبلی تقریباً به جز سه مورد در میان نامزد‌های اسکار جای داشته‌اند.
جایزه بزرگ بازیگر نقش اول زن هم به لیلی گلادستون برای «قاتلان ماه کامل» رسید که پیش‌تر همین جایزه را از انجمن منتقدان فیلم نیویورک دریافت کرده است.
هیئت ملی نقد یک سازمان غیرانتفاعی است که از علاقه‌مندان سینمای شهر نیویورک و همچنین منتقدان، دانشگاهیان و اعضای صنعت فیلم تشکیل شده است و هر سال ۱۰فیلم برتر سال خود را نیز معرفی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار