کد خبر: 1202785
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
اصلاح‌طلبان می‌ترسند که علنی شدن دغدغه‌شان برای کاندیداتوری و برنامه‌ریزی انتخابات ۱۴۰۴ باعث شود که از مسیر «فشار به نظام» برای شرکت در انتخابات خارج شوند و نتوانند منت شرکت خود در انتخابات را بر سر نظام بگذارند و امتیاز بگیرند

جوان آنلاین: روزنامه آرمان ملی پیش‌بینی کاندیداتوری حسین مرعشی و محسن هاشمی را ادعای رسانه‌های اصولگرا می‌داند و بعد هم ضمن مصاحبه با مرعشی و هاشمی این ادعا را تکذیب کرده است. در حالی که کاندیداتوری این دو نفر از حزب کارگزاران سازندگی را روزنامه سازندگی، روزنامه رسمی این حزب پیش‌بینی کرده بود!
روزنامه آرمان ملی با تیتر «گمانه‌زنی‌های دلواپسانه» که کنایه از منتقدان جریان اصلاحات است، گفته که رسانه‌های اصولگرا و از جمله سایت مشرق «با نوعی فرار به جلو مطلبی از روزنامه اصلاح‌طلب «سازندگی» را دستاویز نوعی شیطنت انتخاباتی قرار داد و با انتشار مطلبی تحت عنوان «رونمایی زودهنگام از سه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری!» شرایط را به نحوی جلوه داد که گویی همه چیز بر وفق مراد اصلاح‌طلبان است تا جایی‌که آن‌ها از هم اکنون برنامه‌های خاص خود را تا چند سال آینده چیده‌اند و در پی معرفی کاندیدا‌های خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۴ هستند. این در حالی است که نگاهی به مطلب که در سازندگی آمده نشان می‌دهد که روایت به گونه دیگری است و آن‌ها صرفاً به ظرفیت‌های حزب متبوع خود یعنی کارگزاران و اینکه این حزب از قدیم‌الایام به جهت حضور چهره‌های مطرح رئیس‌جمهورساز بوده است، اشاره داشته‌اند.
این در حالی است که روزنامه سازندگی گرچه فهرستی از متخلفان مالی و امنیتی و جنایی! حزب کارگزاران سازندگی را به عنوان کاندیدای بالقوه این حزب در همه ادوار انتخابات ریاست جمهوری نوشته بود، اما به طور خاص تأکید کرده بود که «در حال حاضر و برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۴ حزب کارگزاران سازندگی از هم اکنون سه کاندیدای بالقوه دارد؛ سید حسین مرعشی، اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی رفسنجانی.»
بنابراین اینکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند بگویند رسانه‌های اصولگرا حرف از کاندیداتوری این سه نفر زده‌اند، یک دروغ آشکار است. البته دغدغه آرمان ملی این است که یک حزب اصلاح‌طلب، سرخود و بی‌هماهنگی با بزرگ‌تر‌های جبهه اصلاحات حرف از کاندیداتوری افراد نزند و همین دغدغه را تلویحاً عیان هم می‌کند: «از همان انتخابات سال ۷۶ به این طرف در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری همواره کارگزاران کاندیدای خاص خود را داشته، اما همواره تحت یک کل واحد در مقاطع مختلف به‌صورت جبهه‌ای نام‌های مختلفی داشته از شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، شورای عالی اصلاحات و در نهایت جبهه اصلاح‌طلبان ایران بوده تصمیم‌گیری و عمل کرده است.»
از سویی اصلاح‌طلبان می‌ترسند که علنی شدن دغدغه‌شان برای کاندیداتوری و برنامه‌ریزی انتخابات ۱۴۰۴ باعث شود که از مسیر «فشار به نظام» برای شرکت در انتخابات خارج شوند و نتوانند منت شرکت خود در انتخابات را بر سر نظام بگذارند و امتیاز بگیرند؛ بنابراین حتی با دروغ و جوسازی تلاش می‌کنند رونمایی از کاندیدا‌ها را کار اصولگرایان جا بزنند: «اگر انتخاباتی مشارکتی با کاندیدا‌های متنوع برگزار شود کارگزاران هم کاندیدا معرفی می‌کند، قید مهمی که در دو انتخابات پیشین یعنی مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم لحاظ نشد.»
محسن هاشمی و حسین مرعشی بی‌آنکه روزنامه حزب خود را خوانده باشند، گزاره «ادعای یک رسانه اصولگرا در مورد داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری» را که از سوی روزنامه آرمان ملی به آن‌ها دیکته شده، رد می‌کنند. هاشمی گفته: «هنوز انتخابات مجلس را پشت‌سر نگذاشتیم، ناگهان از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند این یک گمانه‌زنی زودهنگام محسوب می‌شود که باید منظور خودشان را از این کار توضیح دهند.... این موضوع تحلیل این رسانه است و بنده اصلاً اهل این حرف‌ها نیستم، قصد ندارم داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شوم و برنامه‌ای هم برای این کار ندارم.»
حسین مرعشی هم گفته: «حزب کارگزاران سازندگی برنامه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری ندارد.... بهتر است عجله نکنیم هنوز کمتر از دو سال تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله داریم.»
فرافکنی و انداختن تقصیرات بر گردن دیگران کار همیشگی اصلاح‌طلبان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار