کد خبر: 1201143
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰
«بسیج یک تفکر و یک نرم‌افزار است که یادگار ماندگار امام راحل (ره) است، این تفکر امروز در جای‌جای کشورمان جاری و ساری شده است»، این‌ها بخشی از حرف‌های مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین ایلام است
محمدرضا هادیلو
جوان آنلاین: بسیجیان و گروه‌های جهادی ایلام را باید به عنوان یکی از پرکارترین نیرو‌های جهادی در نظر داشت، در حالی که هم اکنون هزارو۳۰۰ گروه جهادی بسیج در سراسر استان ایلام فعال است، اما گویی هنوز هم این منطقه نیازمند تشکیل گروه‌های جدید است. این گروه‌ها در زمینه‌های مختلفی مثل آبرسانی، خدمات پزشکی، عمرانی و فرهنگی به مردم خدمات ارائه می‌دهند، اما نباید فراموش کرد در برخی مناسبت‌ها مثل اربعین کار جهادگران آنقدر زیاد می‌شود که باید به صورت شبانه‌روزی و این بار به تمام زائرانی که از کل ایران به این منطقه می‌آیند تا راه کربلا را در پیش بگیرند، خدمت کنند. 
 
«بسیج یک تفکر و یک نرم‌افزار است که یادگار ماندگار امام راحل (ره) است، این تفکر امروز در جای‌جای کشورمان جاری و ساری شده است»، این‌ها بخشی از حرف‌های مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین ایلام است. وی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف از جمله در هشت سال دفاع مقدس و همه مشکلاتی که کشور با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کرده، تنها نسخه شفابخشی که کشور را از این مشکلات رهایی بخشید، تفکر بسیجی و جهادی بود، می‌گوید: بسیج سازندگی در سال۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد، بسیج سازندگی متشکل از سه قرارگاه بزرگ از جمله قرارگاه حرکت جهادی، محرومیت‌زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی است.
سرهنگ علی ملک‌زاده ادامه می‌دهد: در بحث حرکت‌های جهادی در استان ایلام هزارو۳۰۰ گروه جهادی در قالب سامانه اطلس جهادی سازماندهی و ساماندهی شده است. این گروه‌ها متشکل از اقشار مختلف مردم بوده و هدف اصلی از بحث حرکت‌های جهادی این است که افرادی در قالب حرکت‌های جهادی در مناطق محروم حضور پیدا و بدون هیچ چشمداشتی مشکلات مناطق محروم را حل کنند.
وی ادامه می‌دهد: برنامه‌های حرکت‌های جهادی در قالب اردو‌های هجرت محله‌محور است که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده، به طور مثال در اربعین امسال ۵۰۰گروه جهادی در استان ایلام در همه مبادی ورودی در کنار سایر مسئولان و مردم به زائران خدمات‌رسانی کردند.
این مسئول در خصوص قرارگاه محرومیت‌زدایی نیز می‌گوید: برنامه جامعی برای استان ایلام در همه عرصه‌هایی که به محرومیت‌زدایی ارتباط دارد، به خصوص راه روستایی، آب روستایی، آب شرب و کشاورزی طراحی و اجرایی شده است. در دولت سیزدهم این راه برای گروه‌های جهادی باز شد که بیشتر در کنار دولت باشیم و این وظیفه ذاتی بسیج است که در کنار مردم و دولت برای خدمت بی‌منت به مردم باشد. به گفته مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین ایلام در خصوص برنامه‌های شاخص محرومیت‌زدایی در استان، برنامه کلانی در دست اجراست. 
 
 آبرسانی به ۱۲۸روستا
در بحث آب شرب، سپاه ایلام اقدامات خوبی داشته که در مرحله اول، آبرسانی به ۱۲۸روستا در دستور قرار گرفته است و حالا باید گفت درصد قابل توجهی از پروژه‌ها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. 
در مرحله دوم نیز آبرسانی به تعداد ۲۱۱روستا در قالب پروژه هزارمیلیارد تومانی با همت شرکت آبفای استان در دست پیگیری است. 
در این میان نمی‌توان خدمات‌رسانی هزارو ۳۰۰ گروه جهادی در ایلام را نادیده گرفت؛ جهادگرانی که از آبرسانی تا خدمات پزشکی و کار‌های عمرانی را همیشه در دستور کار دارند. 
مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین ایلام در خصوص قرارگاه اقتصاد مقاومتی می‌گوید: یکی از اهداف و رویکرد‌های بسیج این است که اقتصاد را مقاومتی و مردمی کند چراکه پاشنه آشیل کشور بحث اقتصادی است، یعنی یکی از اهداف کلان سپاه و بسیج چنان تعریف شده است که مردم، خودشان محور اصلی اقتصاد باشند و هر وقت به این مقوله دست پیدا کردیم، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.
سرهنگ ملک‌زاده ادامه می‌دهد: در این خصوص بسیج استان ایلام در قالب تبصره۱۶ و صندوق‌های قرض‌الحسنه در همه پایگاه‌ها و مساجد هستند، این ظرفیت ایجادشده است که مردم از این تسهیلات برخوردار شوند. از سال گذشته تاکنون بیش از هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده که توانمندسازی مردم را درپی داشته است، امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی اقتصادی در استان باشیم. 
 
 خدمات بسیج جامعه پزشکی به مردم 
بسیج جامعه پزشکی در کنار اقداماتی که سایر اقشار بسیج انجام می‌دهند، یک کار تخصصی را در دستور کار دارد و آن هم کار‌های جهادی پزشکی تخصصی در حوزه بهداشت و درمان به مناطق صعب‌العبور و دوردست استان است. 
در همین رابطه مسئول بسیج جامعه پزشکی ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۴۵تیم تخصصی پزشکی به مناطق مختلف استان اعزام شده است، می‌گوید: در حاشیه شهر‌ها هم تیم‌های تخصصی جامعه بسیج پزشکی اعزام شده و مشغول فعالیت هستند. طی روز‌های اخیر نیز در یکی از محلات محروم شهر ایلام یک تیم تخصصی شامل دندانپزشک و پزشک داخلی و روانشناس مشغول خدمات‌رسانی به مردم است. به گفته علی مریدی ۱۵۰تیم پزشکی عمومی به همراه نیرو‌های بهداشت به مناطق صعب‌العبور و دور استان اعزام شده است. 
وی با تأکید بر اینکه امسال ۲۵تیم تخصصی بسیج جامعه پزشکی به همراه ۷۵تیم پزشکی عمومی به مناطق مختلف استان رفته و تمام خدمات خود را به صورت رایگان ارائه کرده‌اند، تصریح می‌کند: در سال جاری کار‌های گسترده‌ای را بسیج جامعه پزشکی در قسمت‌های پزشکی جهادی انجام داده است، بسیج جامعه پزشکی به عنوان یک هماهنگ‌کننده بهداشت و درمان سپاه و تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی عمل می‌کند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی ایلام اضافه می‌کند: طی ماه‌های اخیر ۱۶۰دندانپزشک از گروه جهادی دندانپزشکان بسیج با حضور در اردو‌های چهار روزه با ۱۲۰یونیت دندانپزشکی، ۳ هزارو۵۰۰ خدمت دندانپزشکی در مناطق مختلف به هموطنان کم‌برخوردار ایلامی ارائه کردند.
به گفته مریدی، در بحث اربعین نیز بسیج جامعه پزشکی دو درمانگاه و یک بیمارستان صحرایی تخصصی در مرز مهران ایجاد کرد که مورد استقبال زائران قرار گرفت. 
سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام هم با بیان اینکه در استان ایلام هزارو۴۰۰ گروه جهادی فعالیت دارند، می‌گوید: این گروه‌ها در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند. گروه‌های جهادی در محروم‌ترین مناطق استان به صورت آتش به اختیار فعالیت دارند و در دو سال گذشته اقدامات مهمی از سوی جهادگران در استان انجام شده است که از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به ساخت بیش از ۳هزار مسکن و خرید ۲ هزارو ۶۰۰ مورد جهیزیه اشاره کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه مأموریت و راهبرد قرارگاه سازندگی سپاه در حال حاضر محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان است، ادامه می‌دهد: بسیج سازندگی ایلام با ایجاد انسجام، هم‌افزایی و هماهنگی بین گروه‌های جهادی به رفع محرومیت و زدودن چهره فقر در مناطق محروم کمک می‌کند.
وی تصریح می‌کند: رسالت گروه‌های جهادی خدمت بدون منت به مردم و روستا‌های محرومی است که از نظر امکانات بهداشتی و زیرساخت‌ها به آن توجهی نمی‌شود، ما همگام با فرامین ارزشمند مقام معظم رهبری گام برمی‌داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار