کد خبر: 1201048
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
وزیر سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی:
تل‌آویو بار‌ها با تکیه بر اینکه یمن از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است، از این موضوع به عنوان تهدید استراتژیکی برای این رژیم یاد کرده است

جوان آنلاین: یک تحلیلگر صهیونیست با اذعان به اینکه تل‌آویو نمی‌تواند به تنهایی به حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های خود پاسخ دهد، تصریح کرد که تحولات اخیر تهدیدی علیه منافع امریکا و هم‌پیمانانش است.
تل‌آویو بار‌ها با تکیه بر اینکه یمن از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است، از این موضوع به عنوان تهدید استراتژیکی برای این رژیم یاد کرده است. گیورا آیلند، رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیروز در این رابطه گفت: «مشکل ما با یمنی‌ها موقعیت‌شان در گلوگاه باریک دریای سرخ واقع در بخش جنوبی آن است و این مشکل از موشک‌ها نیز بزرگ‌تر است.» آیلند تأکید کرد: «مشکل بزرگ‌تر این است که اگر یمنی‌ها تصمیم بگیرند هر کشتی اسرائیلی را توقیف کنند، چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا امکان تداوم حرکت کشتی‌ها از دریای سرخ به ایلات وجود دارد؟» این اظهارات در مواضع مئیر جاودان‌فر که تحت عنوان کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با شبکه خبری بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، نیز منعکس شد. وی درباره اینکه باید چه واکنشی به یمنی‌ها نشان داده شود، گفت: «حمله‌ای که حوثی‌ها به اسرائیل صورت دادند، یک پیمان جدید غیررسمی را به وجود آورد. امریکایی‌ها بسیار نگران هستند، چون تنگه باب‌المندب را به خطر می‌اندازند. حدود ۱۰ درصد از نفت جهان از آنجا عبور می‌کند و این می‌تواند به منافع امریکا و کشور‌های هم‌پیمان امریکا صدمه بزند. اسرائیل نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد. اسرائیل باید با امریکا مشورت کند و اسرائیل باید نگرانی‌های آن‌ها را در نظر بگیرد.»
این در حالی است که دولت نجات ملی یمن بار دیگر تأکید کرد که به جلوگیری از حرکت کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ادامه می‌دهد. حسین العزی، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «قطعاً صنعا بیشترین تأکید را بر حفظ امنیت دریانوردی و احترام به منافع جهان دارد و ما این مسئله را در گذشته ثابت کردیم. دریانوردی در دریای سرخ برای تمامی کشتی‌ها تنها به استثنای کشتی‌های رژیم جنایتکار تا پایان حملاتش علیه کودکان و غیرنظامیان بی‌دفاع در غزه مظلوم، ایمن و بی‌خطر خواهد بود.» نیروی دریایی یمن پیش از این کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» را در مجاورت سواحل یمن تحت کنترل خود درآورد. ارتش یمن اخیراً مسئولیت حمله به کشتی اسرائیلی «زیم» را در دریای مکران هم برعهده گرفت. همچنین، مقام‌های امریکایی یک‌شنبه گفتند یک کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور به تماس یک نفتکش تجاری در خیلج عدن که به دست افراد مسلح توقیف شده بود، پاسخ داد و این نفتکش اکنون در امنیت قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار