کد خبر: 1200801
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
پس از اینکه پارلمان آفریقای جنوبی هفته گذشته به تعلیق روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی رأی داد، نمایندگان این کشور به قطع کامل روابط دوطرف رأی قاطع دادند

جوان آنلاین: پس از اینکه پارلمان آفریقای جنوبی هفته گذشته به تعلیق روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی رأی داد، نمایندگان این کشور به قطع کامل روابط دوطرف رأی قاطع دادند.
آفریقای جنوبی از سال ۲۰۱۸ سفیری در تل‌آویو نداشته است. نمایندگان آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه هفته گذشته با ۲۴۸ رأی موافق در برابر ۹۱ رأی مخالف خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در پرتوریا و معلق شدن تمامی روابط دیپلماتیک با این رژیم تا زمان برقراری آتش‌بس در غزه شده بودند. رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که نمایندگان پارلمان آفریقای جنوبی به قطع کامل روابط، بستن سفارتخانه و اخراج سفیر اسرائیل رأی دادند. تصمیم نهایی برای اجرایی کردن این مصوبه باید در دولت «سیریل رامافوسا»، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی گرفته شود. رامافوسا تأکید کرده که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی در نوار غزه است. این لایحه را حزب مخالف چپگرای «مبارزان آزادی اقتصادی» معرفی کرد که از حمایت حزب حاکم آفریقای جنوبی موسوم به حزب «کنگره ملی آفریقا» برخوردار است. در حالی که اعضای حزب میانه‌رو «ائتلاف دموکراتیک» که یک حزب با اکثریت سفیدپوست و حامی رژیم صهیونیستی است با آن مخالفت کردند. لایحه مذکور بعد از آن در پارلمان آفریقای جنوبی تصویب شد که رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «الی بلوتسرکوفسکی» سفیرش در این کشور را «برای رایزنی» فرا می‌خواند.
همچون روز‌ها و هفته‌های گذشته، معترضان به جنایات صهیونیست‌ها دیروز به خیابان آمدند. در لیون، معترضان خواهان «پایان‌دادن به بمباران، حملات زمینی و جابه‌جایی اجباری مردم و همچنین رفع فوری محاصره غزه» شدند. در میلان نیز برای هفتمین هفته متوالی صد‌ها تظاهرکننده در مقابل قلعه اسفورزا در مرکز میلان تجمع کردند و خواستار آزادی فلسطین و غزه شدند و با تکان دادن پرچم‌های فلسطین شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر دادند. همچنین بیش از ۱۵۰ هزار انگلیسی روز شنبه در خیابان‌های لندن راهپیمایی کردند تا از مردم فلسطین حمایت کنند و خواستار آتش‌بس دائمی در نوار غزه شدند. روز شنبه حامیان فلسطین در اسکاتلند با برپایی تظاهرات خواستار آتش‌بس دائمی در نوار غزه شده و در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی شعار دادند. در شهر گلاسکوی اسکاتلند، معترضان پلاکارد‌ها و بنر‌هایی را که روی آن‌ها شعار «آتش‌بس هم اکنون» نوشته شده بود، به نمایش گذاشتند. تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین در شهر گلاسکو پرچم‌های فلسطین را تکان داده و برخی از آن‌ها نیز دست‌نوشته‌هایی را حامل شعار‌های «شما نمی‌توانید برای نسل‌کشی وقفه برقرار کنید» و «از رود تا دریا» حمل کردند.
در چند شهر دیگر اسکاتلند شامل ادینبورگ، ابردین و داندی نیز تظاهرات در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد. یک سازمان اسکاتلندی حامی فلسطین موسوم به «کارزار همبستگی با فلسطین اسکاتلند» در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «هر چند در نسل‌کشی وقفه برقرار شده، اما مردم غزه از وحشتی غیرقابل تصور رنج می‌برند. آن‌ها نیازمند حمایت ما هستند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار