کد خبر: 1200101
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

جوان آنلاین: روسیه موشک جدید اتمی قاره‌پیما موسوم به یارس (Yars) را در پایگاه خود در «کوزلسک» واقع در غرب این کشور مستقر کرد.
به گزارش ایرنا، منابع روس به رویترز گفته‌اند که موشک بالستیک جدید یارس در «کوزلسک» در استان «کالوگا» واقع در جنوب غربی مسکو مستقر شده است. روس‌ها این موشک را ۲۰۰۰ میلادی توسعه داده و ساخته‌اند که توانایی حمل چندین کلاهک جنگی اتمی دارد و قادر به نفوذ در سپر دفاعی امریکا و متحدانش است. رویترز بدون ارائه جزئیات بیشتر، تنها نوشته که یگان کوزلسک، مکانی که موشک جدید آنجا در یک سیلو مستقر شده است، نخستین یگان در نیرو‌های موشکی راهبردی روسیه است که فرایند ارتقا به موشک‌های یارس را آغاز کرده است. موشک اتمی قاره‌پیمای یارس روسیه حدود ۲۲ متر طول، ۲ متر قطر و ۱۱هزار کیلومتر برد دارد و به دو روش سیلو یا به صورت متحرک از سوی خودرو‌های ویژه قادر به پرتاب است.
همزمان، وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، از ارسال یک سامانه موشک توپخانه‌ای تحرک بالا به نام هیمارس (HIMARS) به اوکراین خبر داده است. اقدام یادشده به عنوان بخشی از بسته کمکی ۱۰۰میلیون دلاری واشینگتن به کی‌یف است که شامل موشک‌های ضد هوایی و گلوله‌های توپخانه‌ای نیز می‌شود. این در حالی است که هفته‌نامه نیوزویک با اشاره به برنامه واشینگتن برای ارسال این سامانه موشکی به اوکراین و هشدار مسکو در قبال ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف، تأکید کرد که ارسال این جنگ‌افزار توپخانه‌ای تحرک بالا، می‌تواند به منزله عبور امریکا از خط قرمز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار