کد خبر: 1200065
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
سخنگوی دولت:

جوان آنلاین: وقتی آقای رئیسی وارد اولین جلسه دولت شد که وزرا هنوز به دولت قبل اختصاص داشتند، رئیس بانک مرکزی وقت می‌گوید پول نداریم حقوق این ماه را بدهیم، آقای رئیسی می‌گوید پس تا قبل از آن چه می‌کردید؟ گفتند خلق پول می‌کردیم، حقوق دادن با خلق تورم همانند اقدامی بود که داروغه [ناتینگهام]در کارتون رابین هود می‌کرد.
به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی در نشستی با عنوان «آقای سخنگو از دولت چه خبر؟» که در بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم بر خلاف رویه دولت قبل به جای مذاکره که نتیجه آن بعد از یک دهه تقریباً هیچ بود، با تغییر رویکرد سیاست خارجی که برگشت به مردم بود و توسعه تجارت خارجی غیر نفتی را هدف گذاری کرد، در این دو سال به رغم اینکه حجم تجارت خارجی غیر نفتی در انتهای دهه گذشته به کمتر از ۸۰ میلیارد دلار رسیده بود، توانستیم رکورد حجم تجارت خارجی تاریخ کشورمان اعم از دوره تحریم و غیر تحریم را بشکنیم و به ۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی غیر نفتی در پایان ۱۴۰۱ برسیم.
بهادری‌جهرمی ادامه داد: مگر دولت این کار را کرد؟ مردم این دستاورد را داشتند و دولت تنها زمینه را فراهم کرد، در صادرات سیب مشکلات با پاکستان و در صادرات فلفل دلمه‌ای مشکلات صادرات به روسیه را حل کردیم، توافق نامه‌های تجارت ترجیحی با کشور‌های مختلف، کاهش هزینه‌های ترانزیت کالا، اعطای تسهیلات، سرعت بخشی به نظامات گمرکی و کاهش تأخیر‌های مرزی را دولت زمینه‌سازی کرد، وقتی مردم پای کار بیایند، تحریم امریکا دیگر اثرگذار نیست. وی با بیان اینکه تولید گندم در دوسال گذشته به بیش از دو برابر افزایش یافت، گفت: در این دو سال تورم در روزی که دولت سیزدهم شروع به کار کرد، بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی آن زمان ۹/۵۹ درصد بود، وقتی آقای رئیسی وارد اولین جلسه دولت شد که وزرا هنوز به دولت قبل اختصاص داشتند، رئیس بانک مرکزی وقت می‌گوید پول نداریم حقوق این ماه را بدهیم، آقای رئیسی می‌گوید پس تا قبل از آن چه می‌کردید؟ گفتند خلق پول می‌کردیم، حقوق دادن با خلق تورم همانند اقدامی بود که داروغه [ناتیگهام]در کارتون رابین هود می‌کرد؛ اگر حقوق متناسب با حقوق سال قبل پیش بینی شود و بدون در نظر گرفتن خلق پول باشد، نتیجه آن همین تورم است، سرعت خلق نقدینگی به ۴۰ درصد رسیده بود.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: کشور‌های دارای اقتصاد آینده جهان و جمعیت گسترده و در هندسه اقتصاد جهان نقش دارند اعلام کردند ما تحریم ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم و ایران را عضو گروه اقتصادی خود می‌کنیم، این عضویت در اتحادیه‌های جهانی، همان زیرساختی است که دولت فراهم کرده است، در جلسه اول ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی، وزیر نفت سابق می‌گوید نفت ما روی آب‌ها مانده و کسی نمی‌خرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار