کد خبر: 1199973
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
نیمه اول کاملاً بابرنامه و برتر از میزبان و نیمه دوم کاملاً بی‌برنامه و اسیر میزبان تا در نهایت خوش‌شانس باشد که با یک امتیاز از زمین بازی خارج می‌شود.
حامد قهرمانی

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ عصر دیروز در تاشکند میهمان ازبکستان بود و در یک بازی پرانتقاد، به‌ویژه در نیمه دوم مقابل میزبان خود با تساوی ۲ - ۲ متوقف شد.
تیم ملی ایران سرمست از پیروزی مقابل هنگ‌کنگ و به تصور اینکه می‌تواند مثل همیشه از پس ازبکستان، حتی در خانه خودش بربیاید مقابل حریف خود قرار گرفت و دو نیمه کاملاً متفاوت را تجربه کرد. نیمه اول کاملاً بابرنامه و برتر از میزبان و نیمه دوم کاملاً بی‌برنامه و اسیر میزبان تا در نهایت خوش‌شانس باشد که با یک امتیاز از زمین بازی خارج می‌شود.
امیر قلعه‌نویی که در دیدار قبل علیرضا جهانبخش را به دلیل مصدومیت از دست داده بود برای شروع این بازی علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، مهدی ترابی، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون را راهی میدان کرد. به خاطر غیبت احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش به عنوان کاپیتان‌های اول و دوم تیم ملی، بازوبند بر دستان سردار آزمون بود. قلعه‌نویی، محمد محبی را به پست وینگر راست فرستاد و مهدی ترابی را به پست وینگر چپ تا تیم ملی با ترکیبی جدید مقابل ازبکستان بازی را شروع کند.
فقط ۱۴ دقیقه زمان لازم بود تا دروازه ازبکستان باز شود. پاس تودار سردار آزمون به رامین رضاییان و ضربه محکم این بازیکن بعد از برخورد به کف دستان دروازه‌بان ازبکستان به گل اول ایران تبدیل شد. دقیقه ۳۸ توپ‌ربایی عالی سامان قدوس و پاس فوق‌العاده او به طارمی گل دوم را برای ایران به همراه داشت تا کار ازبکستان در همان نیمه اول تمام شود.
نیمه دوم، ازبکستان انگار از خواب بیدار شده باشد کاملاً چهره هجومی به خود گرفت و خیلی زود یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. دقیقه ۶۴ بود که ازبک‌ها از فشار خودشان نتیجه گرفتند تا اختلاف به حداقل برسد. تعویض‌های عالی کاتانچف، سرمربی ازبکستان در این نیمه جواب داد و در دقیقه ۸۴ سرگیئف موفق شد از غفلت خط دفاع ایران و اشتباه بیرانوند نهایت استفاده را ببرد و کار را به تساوی بکشاند. ایران در نیمه دوم به خیال اینکه کار تمام است کاملاً بی‌برنامه بازی کرد و حتی یک حمله جدی هم روی دروازه ازبکستان نداشت.
به این ترتیب ایران دو امتیاز مهم این بازی را از دست داد و حالا باید در انتظار بازی‌های بعدی این مرحله بماند تا بتواند جبران این بازی پرانتقاد را بکند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار