کد خبر: 1199843
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
شاگردان عبدی در بازی دیروز باز هم خوب بودند و حتی می‌توانستند به عنوان تیم پیروز راهی مرحله بعد و بازی مقابل دیگر تیم آفریقایی این مسابقات یعنی مالی شوند، اما نوجوانی کار دست آن‌ها داد تا وداعی زودهنگام با جام داشته باشند و نتوانند به شگفتی‌سازی و ماجراجویی خود ادامه دهند.
فریدون حسن

جوان آنلاین: تیم فوتبال نوجوانان ایران پس از نمایش درخشان در دور گروهی جام جهانی و صعود با شش امتیاز به مرحله حذفی این مسابقات، عصر دیروز مقابل تیم باانگیزه مراکش قرار گرفت و در یک بازی سنگین و حساس در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب حریف خود شد تا با جام جهانی وداع کند.
شاگردان عبدی در بازی دیروز باز هم خوب بودند و حتی می‌توانستند به عنوان تیم پیروز راهی مرحله بعد و بازی مقابل دیگر تیم آفریقایی این مسابقات یعنی مالی شوند، اما نوجوانی کار دست آن‌ها داد تا وداعی زودهنگام با جام داشته باشند و نتوانند به شگفتی‌سازی و ماجراجویی خود ادامه دهند.

نیمه اول فقط ۱۱ دقیقه
ترس از باخت و خداحافظی با جام جهانی را می‌شد به‌وضوح در حرکات دو تیم و حتی در نوع رفتار سرمربیانشان کنار زمین دید. به هر حال مرحله حذفی جایی نیست که بتوانی به راحتی اشتباه کنی و امید به جبران آن داشته باشی. روی همین اصل دو تیم بازی را محتاط آغاز کردند. البته نوجوانان ایران سرتر بودند و حتی می‌توانستند به گل هم برسند، اما رعایت جانب احتیاط را هم داشتند.
شاگردان حسین عبدی در ۱۵ دقیقه ابتدایی دو موقعیت عالی گلزنی داشتند که یکی با دخالت مدافع حریف به کرنر رفت و دیگری از روی خط دروازه برگردانده شد. بعد از این ۱۵ دقیقه، بازی روند متعادلی به خود گرفت و هرچه جلو رفت کسل‌کننده‌تر شد. مصدومیت‌های پی‌در‌پی بازیکنان دو تیم تنها چیزی بود که در ادامه نیمه اول به چشم آمد، مصدومیت‌هایی که داور پرتغالی مسابقه را وادار کرد ۱۱ دقیقه زمان تلف شده برای نیمه اول لحاظ کند. ۱۱ دقیقه‌ای که به مراتب پرهیجان‌تر از ۴۵ دقیقه اصلی نیمه اول پیگیری شد و دو تیم بازی پایاپا و درگیرانه‌ای را از خود به نمایش گذاشتند، هرچند که باز هم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

امان از وقت اضافه
نیمه دوم با ترس بیشتری آغاز شد. دو تیم کاملاً با احتیاط بازی می‌کردند و هرچند سعی داشتند در لاک دفاعی فرو نروند، اما با کمترین نفرات ممکن در حمله حاضر می‌شدند تا در ضدحملات یکدیگر غافلگیر نشوند. این نیمه یک تفاوت عمده داشت و آن اینکه برخلاف نیمه اول، این مراکش بود که کمی سرتر از ایران نشان داد. مراکشی‌ها که در نیمه اول هم در چند صحنه نشان دادند که خیلی خوب یکدیگر را در زمین پیدا می‌کنند در این نیمه با بازی رو به جلوی خود ایران را بیشتر تحت فشار گذاشتند.
نکته قابل تأمل اینکه در این نیمه هم تعداد مصدومیت‌های بازیکنان دو تیم زیاد بود و در بیشتر دقایق سرعت بازی را می‌گرفت. در‌حالی‌که بازی با برتری نسبی مراکش دنبال می‌شد یک ضدحمله تند و تیز از ایران باعث شد نوجوانان کشورمان جلو بیفتند. در دقیقه ۷۴ مسابقه، فرار نیما اندرز و سانتر تند و تیز او با ضربه سر فوق‌العاده اسماعیل قلی‌زاده بعد از برخورد به تیر عمودی به تور دروازه مراکش چسبید تا ایران در آستانه صعود قرار بگیرد.
بعد از گل ایران، مراکش یکپارچه حمله شد. دقیقه ۸۴ ضربه کاشته این تیم بعد از برخورد به دستان شکوری به تیر دروازه ایران خورد تا برای یک لحظه نفس‌ها در سینه‌ها حبس شود. ۹۰ دقیقه تمام شد و داور در عین ناباوری باز هم ۱۱ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد تا مراکش در دقیقه ۹۴ به گل مساوی دست پیدا کند و کار دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شود.
جالب اینکه فیفا به‌خاطر شرایط سنی بازیکنان وقت‌های اضافه را در مراحل حذفی نادیده گرفت، اما در تمام مسابقات شاهد لحاظ شدن وقت‌های اضافه زیاد در پایان نیمه‌ها بودیم. فقط همین مسابقه در دو نیمه، ۲۲ دقیقه وقت اضافه داشت که قابل تأمل بود. در ضربات پنالتی فقط کاپیتان تیم، یعنی درویش عالی موفق شد پنالتی خود را گل کند و حسام نفری و کسری طاهری پنالتی‌هایشان را از دست دادند. مراکشی‌ها هم هر چهار پنالتی خود را گل کردند تا راهی مرحله بعدی شوند. ایران حتی در ضربات پنالتی هم فرصت جبران داشت، اما کسری طاهری نتوانست از فرصتی که VAR در اختیارش گذاشت به درستی استفاده کند و در پنالتی سوم دو بار مغلوب دروازه‌بان مراکش شد. نفری هم با یک چیپ بد موقع پنالتی دوم را خراب کرد.

شرمنده شدیم
حسین عبدی، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان پس از شکست مقابل مراکش و حذف از جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی گفت: «به تیم مراکش تبریک می‌گویم، تیم خیلی خوبی بود. آن‌ها توانستند در دقایق پایانی به تساوی برسند و در ضربات پنالتی برنده شوند. بچه‌های ما خیلی خوب بودند و فشار زیادی روی آن‌ها بود. در این چند روزی که در مسافرت بودیم فشار بسیار زیاد بود. از شهری به شهر دیگر، سه ساعت مسافرت داشتیم و یک پرواز دو ساعته هم داشتیم، ولی حریف تقریباً پنج روز اینجا بود و تمام تمریناتش اینجا برگزار شد.»
عبدی در مورد این رویارویی و شکست شاگردانش عنوان کرد: «اسم این بازی را بازی اشک‌ها و لبخند‌ها می‌گذارم، چون یک بر صفر جلو بودیم، بازی مساوی شد و در پنالتی شکست خوردیم. اگر بچه‌های ما کمتر خسته بودند شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد. در هر صورت بازی خیلی خوبی بود و به بچه‌ها تبریک می‌گویم. ممنون از فیفا که چنین رویداد‌هایی را گذاشته که چنین بچه‌هایی را به همه معرفی کنیم. از مردم عذرخواهی می‌کنیم و امیدوارم در آینده کاری انجام بدهیم که این مردم عزیز لایقش هستند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار