کد خبر: 1199366
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
هلند و سوئیس هم به یورو صعود کردند
هلند برای قطعی کردن صعودش هرچند در خانه بازی می‌کرد، اما کار سختی مقابل ایرلند داشت. با وجود این لاله‌های نارنجی با گل زودهنگام ووت وخهورست موفق شدند میهمان سختکوش خود را شکست دهند تا بعد از فرانسه صدرنشین به عنوان تیم دوم گروه B بالاتر از یونان مسافر یورو شوند.
فریدون حسن

جوان آنلاین: در چارچوب رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴، شنبه شب چهار بازی برگزار شد که در مهم‌ترین آن‌ها فرانسه با ۱۴ گل جبل‌الطارق را شکست داد و تیم‌های رومانی، هلند و سوئیس توانستند صعود خود را به این رقابت قطعی کنند. امشب هم سرنوشت ایتالیا مشخص می‌شود، آن‌هم در نبرد آتزوری با اوکراین در لورکوزن آلمان!
هلند برای قطعی کردن صعودش هرچند در خانه بازی می‌کرد، اما کار سختی مقابل ایرلند داشت. با وجود این لاله‌های نارنجی با گل زودهنگام ووت وخهورست موفق شدند میهمان سختکوش خود را شکست دهند تا بعد از فرانسه صدرنشین به عنوان تیم دوم گروه B بالاتر از یونان مسافر یورو شوند. دیگر بازی این گروه در پاریس برگزار شد، جایی که فرانسه صدرنشین با ۱۴ گل جبل‌الطارق را تار‌ومار کرد. در جدول این گروه، فرانسه با ۲۱ امتیاز مقتدرانه صدرنشین است و به همراه هلند با ۱۵امتیاز راهی یورو شد. تیم‌های یونان ۱۲ امتیاز، ایرلند شش و جبل‌الطارق صفر امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.
در گروه I، تیم ملی سوئیس در خانه برابر کوزوو به میدان رفت که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. رومانی هم ۲ بر یک حریف خود را شکست داد. با این نتایج، رومانی ۱۹ امتیازی شد و به صدر جدول گروه I صعود کرد. سوئیس نیز ۱۷ امتیازی شد، اما با یک پله سقوط در رده دوم جدول قرار گرفت. به این ترتیب تیم‌های ملی رومانی و سوئیس جواز صعود به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۴ را کسب کردند.
تاکنون به جز آلمان میزبان، تیم‌های ملی آلبانی، اتریش، بلژیک، دانمارک، انگلیس، فرانسه، مجارستان، هلند، پرتغال، رومانی، اسکاتلند، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و ترکیه صعودشان را قطعی کرده‌اند. تنها در گروه‌های C، D، E، G و H هنوز چهره دومین تیم‌های صعود‌کننده مشخص نشده است. پس از مشخص شدن تمام تیم‌های صعود‌کننده از مرحله گروهی، کار به مرحله پلی‌آف کشیده خواهد شد، جایی که بهترین تیم‌های سوم و تیم‌های دارای سهمیه لیگ ملت‌های اروپا (تیم‌هایی که در لیگ ملت‌های اروپا بهترین نتایج را گرفته‌اند، اما نتوانسته‌اند به یورو ۲۰۲۴ صعود کنند) فرصتی مجدد برای کسب جواز صعود خواهند داشت.
کرواسی، ایتالیا، قزاقستان و صربستان چهار تیمی هستند که در صورت عدم صعود مستقیم به مرحله نهایی، صرف‌نظر از هر جایگاهی که در گروه‌های خود داشته باشند به سبب نتایج‌شان در لیگ ملت‌های اروپا به پلی‌آف یورو ۲۰۲۴ خواهند رفت. در گروه C، ایتالیا و اوکراین برای صعود در یک نبرد حیاتی امشب از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران در شهر لورکوزن آلمان به عنوان زمین بی‌طرف برای میزبانی اوکراینی‌ها رودرروی هم قرار می‌گیرند. ایتالیا با کسب یک تساوی هم صعود می‌کند. آتزوری تنها در صورت شکست از صعود مستقیم باز خواهد ماند که در آن صورت هم به سبب عملکرد خوبش در لیگ ملت‌های اروپا، رفتنش به پلی‌آف یورو ۲۰۲۴ تضمین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار