کد خبر: 1195579
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد عملیات‌های ۳ هفته اخیر در مرز با رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون، منجر به کشته و زخمی شدن ۱۲۰ نظامی اشغالگر، انهدام ۹ تانک و سرنگونی یک پهپاد شده است. حزب‌الله آمار تلفات صهیونیست‌ها در مرز لبنان را اعلام کرد

جوان آنلاین: شبکه لبنانی «المنار»، شب گذشته، سه‌شنبه با انتشار یک «اینفوگرافیک» و به نقل از منابع نظامی حزب‌الله، آمار و جزئیات تلفات وارد شده به ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان وطی عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام کرد.

به گزارش فارس، براساس این گزارش، جنبش حزب‌الله از ۸ اکتبر، یعنی دومین روز از عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۱۰۵ حمله انجام داده است که سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی، سیستم‌های رهگیری و ۳۳ رادار را هدف قرار داده‌اند.

حزب‌الله موفق شده دو خودروی انتقال نظامیان، ۲ هامر و ۹ تانک را منهدم کند؛ که در جریان این هدف‌گیری‌ها، ۱۲۰ سرباز کشته و زخمی شدند؛ علاوه بر این، ۱۰۵ سایت نظامی، انهدام ۶۹ سامانه ارتباطی، انهدام ۱۴۰ دوربین نظارتی و ۱۷ سامانه رهگیری صهیونیست‌ها هم توسط مقاومت لبنان هدف قرار گرفته‌اند.

نیروهای حزب‌الله همچنین توانستند ۳۳ رادار و ۲۷ سامانه اطلاعاتی را منهدم و یک پهپاد را هم سرنگون کنند. در نتیجه عملیات مقاومت، ۲۸ شهرک صهیونیست‌نشین تخلیه و ۶۵۰۰۰ اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی آواره شدند.

محور مقاومت در اولین ساعات نبرد «طوفان الاقصی»که هفتم اکتبر توسط جنبش «حماس» علیه اسرائیل آغاز شد، متحد شده و مقاومت اسلامی در جنوب لبنان چندین عملیات را با هدف قراردادن پایگاه‌های صهیونیستی انجام داد که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نظامی اشغالگر و آسیب به خودروهای نظامی آنان شد.

دومین هفته از نبرد بود که «امیر بوحبوط» تحلیلگر پایگاه خبری «واللا» با تاکید بر اینکه حزب‌الله لبنان از راهبرد «تشویش» برای سردرگمی ارتش رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند، اذعان کرد: حزب‌الله به هر آنچه می‌خواست رسید و حتی تل‌آویو را از تبعات حمله زمینی به غزه ترسانده است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان هم در روز جمعه (سوم نوامبر، ۱۲ آبان) برای اولین بار درباره عملیات «طوفان الاقصی» سخنرانی خواهد کرد. کانال‌های خبری نزدیک به حزب‌الله، شب گذشته، یک تیزر در این خصوص منتشر کردند که توجه بسیاری را در این شرایط حساس به خود جلب کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار