کد خبر: 1193691
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
وزارت امور داخلی غزه می‌گوید که بیش از ۸۰ درصد از بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی در حملات خود استفاده کرده، ساخت آمریکا است.

جوان آنلاین: وزارت امور داخلی غزه شامگاه امروز خبر داد که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه، بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در زیر آوار مفقود شده‌اند.

خبرگزاری صفا به نقل از این نهاد فلسطینی گزارش داد، بیش از ۸۰ درصد از بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی در حملات خود استفاده کرده، ساخت آمریکا است.

به گفته وزارت امور داخلی غزه، هدف صهیونیست‌ها از ادامه حملات، کشتار هر چه بیشتر مردم فلسین است تا از این طریق، بتوانند آنان را مجبور به کوچ اجباری کنند.

از آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تل‌آویو همسو با آمریکا، به ۱.۱ میلیون فلسطینی ساکن شمال نوار غزه در خصوص باقی ماندن در این منطقه هشدار می‌دهد و به آن‌ها توصیه می‌کند که به جنوب نوار غزه منتقل شوند و دولت آمریکا نیز به صراحت از خواسته رژیم اشغالگر برای انتقال فلسطینی‌های نوار غزه به نقطه‌ای به اصطلاح امن در شبه جزیره سیناء از طریق ایجاد یک کریدور بشردوستانه حمایت می‌کند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در واکنش به این مسئله، در نشست خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، به صراحت مخالفت قاهره با کوچ اجباری مردم فلسطین و انتقال آن‌ها به منطقه‌ای در صحرای سیناء را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: «کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه به مصر، کوچاندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری به اردن را به دنبال خواهد داشت. ما اجازه نخواهیم داد که آرمان فلسطین از بین برود و آن‌چه که در غزه در حال اتفاق است، اقدامی علیه حماس نیست، بلکه بیشتر برای واداشتن ساکنان آن به ترک غزه است. اگر فکر کوچاندن فلسطینی‌ها وجود دارد، چرا آن‌ها به النقب منتقل نمی‌شوند؟».

السیسی ادامه داد: «ما نمی‌خواهیم که سیناء به پایگاهی برای انجام عملیات‌های تروریستی علیه اسرائیل تبدیل شود... میلیون‌ها مصری، آماده تظاهرات در رد کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه هستند. ما از بین بردن قضیه فلسطین و آرمان آن و کوچاندن فلسطینی‌ها به سیناء را رد می‌کنیم».

مقامات مصری می‌گویند: «طرح روشنی در راستای اهداف رژیم اشغالگر وجود دارد که مبتنی بر پاکسازی اراضی اشغالی فلسطین از مالکان و ساکنان اصلی آن و مجبور کردن آن‌ها به ترک سرزمینشان با دادن حق انتخاب بین مرگ تحت بمباران رژیم اسرائیل یا آوارگی در خارج از سرزمین خود است».

به تحلیل ناظران سیاسی، اجرای این طرح، کلید زدن دور جدیدی از پاکسازی قومی فلسطینی‌ها و آوارگی آن‌ها است.

سالهاست که رژیم صهیونیستی درباره اسکان فلسطینی‌ها در سینای مصر سخن می‌گویند و ادعا می‌کند که شبه جزیره سیناء بهترین مکان برای فلسطینی‌ها است تا کشورشان را در آن‌جا برپا کنند! امری که با واکنش شدید مردم فلسطین و رهبران مقاومت آن مواجه است و تاکید می‌کنند که سرزمین سیناء متعلق به مصر است و فلسطین خود یک سرزمین است و کشور فلسطین در سراسر اراضی آن‌ها تشکیل خواهد شد و مردم فلسطین هرگز مکانی را جایگزین وطن خود نمی‌کنند.

این طرح با مخالفت قاهره نیز همراه است. سامح شکری وزیر خارجه مصر پیشتر در این خصوص گفته بود: «مصر با هرگونه اظهار نظر از هر جناحی و هر تفکری درباره تضعیف تمامیت ارضی مصر به ویژه صحرای سینا که مردم مصر برای آن جانفشانی کرده اند، مخالف است... یک وجب از خاک سینا را به کسی نمی‌دهیم و هرگز اجازه نخواهیم داد، کسی به آن تجاوز کند».

به باور تحلیلگران و ناظران سیاسی، فکر اسکان فلسطینی‌ها در سینا هرگز از ذهن صهیونیست‌ها خارج نشده و آن‌ها همواره آن را یک راهکار ساده برای حل‌وفصل قضیه فلسطین می‌دانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار