کد خبر: 1193430
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره ضرورت آتش بس در غزه و باز کردن گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به این منطقه از فلسطین تاکید کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور امروز در تماس تلفنی که از سوی «امانوئل مکرون» انجام شد، در مورد تحولات سریع در منطقه و حوادث خطرناکی که به دلیل ادامه حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین اتفاق می‌افتد و همچنین اهمیت تداوم تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی سریع برای اتفاقات جاری با رئیس جمهور فرانسه گفتگو کرد.

بر اساس این بیانیه در این تماس تلفنی تاکید شد که تداوم این اتفاقات پیامد‌های خطرناکی بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی دارد.

در این گفتگو، طرفین برای ادامه تماس‌ها و تلاش مشترک برای برقراری آتش بس و خاموش کردن درگیری به منظور رسیدن به راه حل‌های جامع و عادلانه توافق کردند.

دو طرف بر لزوم تلاش برای برقراری آتش‌بس فوری و باز کردن گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌ها به مردم محاصره شده غزه و همچنین تلاش برای جلوگیری از افزایش تنش و توقف درد و رنج ساکنان غزه توافق کردند.

بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق اضافه کرد: السودانی در جریان این تماس تاکید کرد که بحران از هفتم اکتبر سال جاری میلادی آغاز نشد، بلکه از چندین دهه قبل به دلیل عدم رعایت قوانین و مصوبات بین‌المللی توسط مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی آغاز شد که یک ملت بی گناه را به زندان انداختند که باعث ایجاد احساس ظلم و ستم در داخل و خارج فلسطین شد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز بر ضرورت اقدام جدی برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و مصون ماندن غیرنظامیان از عواقب آن‌چه اتفاق خواهد افتاد، اشاره کرد.

نیرو‌های مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

در پی این عملیات تاریخی توسط مقاومت فلسطین، گزارش‌های رسانه‌های مختلف از افزایش محبوبیت نیرو‌های مقاومت فلسطین و دیگر گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله لبنان و حتی ایران در جهان عرب و جهان اسلام حکایت دارد. خیابان‌های تمام کشور‌های اسلامی و عربی در هفته گذشته تظاهرات خودجوش مردم علیه رژیم اشغالگر قدس را شاهد بود.

تاکنون بیش از چهار هزار فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، مراکز بهداشت و درمانی و مراکز دینی و مذهبی به شهادت رسیده‌اند؛ جنایتی که غرب نیز شریک آن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار