کد خبر: 1193141
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
از سوی مجلس شورای اسلامی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما را مکلف کردند هر ۶ ماه یک‌بار گزارش عملکرد خود را در حوزه حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی با رویکرد تعمیق فرهنگ اسلامی به مجلس ارائه کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، در نشست علنی عصر امروز (شنبه ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بند‌های (الف) و (ب) موافقت کردند.

در ماده ۷۶ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: در راستای مواجهه مؤثر با جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی با تأکید بر مواجهه مؤثر رسانه‌ای، ارتقای هویت ملی، تقویت فرهنگ دینی، رونق اقتصاد فرهنگ، تحکیم سبک زندگی اسلامی-ایرانی و تقویت پایگاه‌های عبادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دولت و دستگاه‌های ذیربط مکلف‌اند اقدامات ذیل را انجام دهند:

الف: به منظور حمایت از تولید محتوا در حوزه فضای مجازی با رویکرد گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی ایرانی و مواجهه مؤثر با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان؛ «تقسیم کار و حدود وظایف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» برابر آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد. دستگاه‌های مذکور مکلفند گزارش عملکرد خود را در بازه‌های زمانی شش ماهه به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در تشریح این بند گفت: موضوعی که در لایحه دولت مطرح شد، این بود که ما در سه موضوع مهم به لحاظ محتوایی، نیاز به تنظیم‌گری و نظارت داریم. تولید محتوا، انتشار محتوا و بازی‌های رایانه‌ای، امروز از روش‌های هستند که ذهن کودکان را مدیریت می‌کنند.

منظور تصریح کرد: محتوای فضای مجازی و اینکه در این فضا چه مطالبی را منتشر کنیم، از جمله دیگر مسائل مورد بحث است. موضوع دیگر، صوت و تصویر فراگیر است که باید در این بند، تعیین تکلیف شود که چه کسانی مسئولیت نظارت بر محتوا را در این سه حوزه بر عهده دارند.

وی افزود: مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما، هر کدام اختیاراتی در این حوزه دارند و نوعی مرزبندی بین این سه نهاد وجود دارد؛ لذا در این حکم تعیین تکلیف می‌کنیم که این سه نهاد، در کجا ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: البته متنی که آمده، متن دولت نیست و موضوع را تعیین تکلیف نکرده است و گفتند این را به تصمیمات شورایعالی انقلاب فرهنگی ارجاع می‌دهیم. وی افزود: باید ببینیم آیا می‌خواهیم در مجلس در مورد تقسیم وظایف تصمیم بگیرم یا این موضوع را به تصمیم‌گیری شورایعالی انقلاب فرهنگی موکول کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار