کد خبر: 1191719
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
نوح آبراهامز جوان بیست و دو ساله یهودی با انتشار پیامی در پیام رسان ایکس (توئیتر)، اعلام کرد دیگر برای بی بی سی کار نمی‌کند و معتقد است نیرو‌های حماس، مبارزان آزادی خواه هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خبرنگار بنگاه رسانه‌ای انگلیس، بی بی سی، به علت نوع گفتمان و سیاست رسانه‌ای این شبکه خبری درباره جنگ غزه استعفا داد.

نوح آبراهامز (Noah Abrahams) جوان بیست و دو ساله یهودی است که برای بخش ورزشی رادیو بی بی سی کار می‌کند با انتشار پیامی در پیام رسان ایکس (توئیتر)، اعلام کرد دیگر برای بی بی سی کار نمی‌کند و از این پس هیچ همکاری با این شبکه خبری نخواهد داشت. او علت این کارش را نوع سیاست خبری بی بی سی اعلام کرده است که بر اساس آن، نیرو‌های حماس باید تروریست خوانده شوند حال آنکه این جوان یهودی نظر دیگری دارد و معتقد است نیرو‌های حماس، مبارزان آزادی خواه هستند.

وی گفت: آن‌ها مبارزان آزادی خواه هستند. آن‌ها منطبق بر توصیف جان سیمپسون (سردبیر بی بی سی) نیستند که آن‌ها را «افراد مسلح» و «تروریست» توصیف می‌کند. شاید کسانیکه این پیام ویدئویی مرا می‌بینند با خودشان بگویند این بچه بخاطر چند کلمه، کار حرفه‌ای خودش را نابود کرده است. اما باید بگویم که نوع واژگان مهم است.

جان سیپمپسون سردبیر بخش بین الملل بی بی سی، با انتشار مقاله‌ای از دستورالعمل بی بی سی درباره نوع عبارت‌های کلامی استفاده شده درباره جنگ غزه و اسرائیل دفاع کرد.

سیپمسون نوشت: ما باید از کلماتی از قبیل بمب گذار، مهاجم، مسلح، آدم ربا، شورشی و ستیزه جو استفاده کنیم.»

در آن سوی جهان و در آمریکا نیز گویندگان خبری شبکه ام اس ان بی سی نیز به علت خودداری از استفاده از کلمه «تروریست» درباره نیرو‌های حماس، هدف انتقاد‌های شدید قرار گرفته اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار