کد خبر: 1189539
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان گفت: حدود ۵۰ درصد از دارو‌های جدید برای بیماران مبتلا به سرطان، با تلاش محققان و دانشمندان جوان ایرانی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سید محسن رضوی در افتتاحیه دومین سمینار سرطان در جوانان در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران، با اشاره به تولید دارو‌های جدید برای بیماران مبتلا به سرطان در جهان، گفت: سال‌های زیادی است که دارو‌های بیماران مبتلا به سرطان یا در داخل تولید می‌شود و یا اینکه وارد می‌کنیم.

مشاور پیشین وزارت بهداشت با گلایه از کمبود‌های بی دلیل برخی دارو‌های سرطان تصریح کرد: تصمیم سازان در حوزه سلامت کشور، باید از انکولوژیست‌ها در زمینه دارو‌های جدید، مشورت و مشاوره بخواهند که می‌توان آن‌ها را تولید کرد و یا وارد کنیم.

در ادامه سیده نسترن رضوی دبیر اجرایی این سمینار، هدف از این سمینار دو روزه را بحث و بررسی سرطان‌های شایع جوانان عنوان کرد و گفت: قصد داریم با حمایت از ۴۰۰ جوانان مبتلا به سرطان، در راستای کاهش آلام و درد‌های بیماران جوان گام بر می‌داریم.

دومین سمینار سرطان در جوانان در روز‌های ۱۳ و ۱۴ مهر در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران در حال برگزار است.

بر اساس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیشترین افزایش پیش بینی شده در موارد جدید ابتلا به سرطان در ایران طی سال ۱۴۰۴ نسبت به سال ۹۵ را مربوط به سرطان‌های تیروئید (۱۱۴ درصد)، پروستات (۶۷ درصد)، پستان (۶۳ درصد)، روده بزرگ (۵۴ درصد)، تخمدان (۵۱درصد)، ریه (۴۹ درصد)، لنفوم غیرهوچکین (۴۵ درصد)، مغز و سیستم عصبی (۴۰ درصد)، معده (۳۰ درصد)، مثانه (۲۶ درصد) و سرطان خون (۲۴ درصد) است.

بر اساس این گزارش، موارد جدید سرطان‌ها با محاسبه سرطان پوست در این سال، ۱۳۵ هزار مورد (۱۶۹در هر ۱۰۰ هزار ایرانی) بوده که در این میان، سهم مردان ۵۲ درصد (۷۰ هزار مورد – ۱۸۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر) و زنان ۴۸ درصد (۶۵ هزار مورد – ۱۶۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر) بوده است.

همچنین میزان بروز سرطان‌ها در ایران طی سال ۹۶ بدون محاسبه سرطان پوست را ۱۲۳ هزار مورد جدید (۱۵۳ در هر ۱۰۰ هزار نفر) اعلام کرد که به گفته وی سهم مردان، ۵۱ درصد (۶۳ هزار مورد – ۱۶۰ در هر ۱۰۰ هزار) و زنان ۴۹ درصد (۶۰ هزار مورد – ۱۴۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر) بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار